Follow by Email

Sunday, 19 June 2011

kasih yang tak terucap.........

bapak....abah.....ayah....babah......abi.......


semua ni ungkapan teristimewa buat sorg insan y menjadi tulang belakang sebuah keluarga....mcm mne hbgn korg ngan bapak korg???...nk share le kat sni....hbgn aq ngan bapaak aq, klu org tgk mmg mcm x close...sbb bapak aq ni jenis x reti tunjuk kasih sayang....jd cara dia nk tnjuk kasih syg ni berbeza skit ar....dia hnye melahirkan kasih syg dia dr segi perbuatan dia.......bkn dgn kata2....cth nye, mse aq masuk form 1 dlu,....aq dpt masuk sekolah y ant sekolaah pandai le kat daerah aq.....sanggup dia amik cuti semata2 nk anta aq masuk sekolah....pulak tu dia tggu dgn sabar smpai semua urusan pndftran settel......bkn ape...mse tu bapak aq keje kL....jd dia blk semata nk anta aq ar kan....jd mesti ar aq terharu....tu br aq...tibe time adik aq lg best.....dia dpt masuk asrama...abis dia borong sume brg2 tuk adik aq.....n siap suh aq ponteng sekolah sbb nk teman anta adik aq......kdg2 tu ble bapak korg slalu mrh2....korg akn ckp bapak korg x syg ar.....bapak korg benci ar.....mcm2 kan???tp sedar x korg semakin dia mrh korg sbnr nye dia semakin syg korg....cube pk blk....sbb dia syg korg ar dia tegur slh korg.....kdg2 kt rse tu sume adlh kerana dia nk kongkong kt kan????kt rse pergerakan kt tebatas ngan ape y dia tegur tu.......tapi hakikat y pasti adlh krn dia xnk kehilangan kt....dia takut kt leka dgn dunia y sementara ni.......percayalah......sume tu dia lakukan krn dia nk tgk ank dia terjaga dgn baik.....ye lah......nti kan dia kena serahkan korg pd sorg insan y bernama SUAMI korg lak.....mesti ar dia nk serahkan ank dia dlm keadaan y elok2....y baik2......br lah dia rse bangga krn dh didik ank dia ngan baik.........erm,percayalah.....ayh kt sume mempunnyai EGO.....dorg x reti nk menzahirkan kasih syg......hnye mampu melahirkan nye ngan tindakan...perbuatan.....well,korg penah rse x ape perasaan korg ble ayh korg tibe2 bg amanat  y korg rse mcm pelik????ade 1 waktu tu aq duk jalan2 kat tepi laut ngan bapak,mak,kakak n adik aq.....mse tu bapak aq br lpas blanje mkn sempena bezday adik aq.....so,pastu ktorg duk kat kerusi dpn laut.....pastu tibe2 bapak aq ckp....."Dalam idup ni bapak nk korg trus blaja....pasal duit korg jgn pk....sbb tu tanggungjawab bapak nk uruskan mcm mne....tugas korg hnye blaja...blaja....n blaja.....n aq pun ape lg...semangat ar aq ckp....baik bapak....sye akan trus blaja.....sye xkan leka bapak....n sye nk genggam ijazah!!!!!erm,bgs le....." dlm diam aq berjanji dlm ati aq.....aq xkan melengahkan idupku ngan CINTA y leka selagi aq x perolehi ijazah.......tp kenaapa aq sering tewas????aq cube berkali2 tuk x menjebakkan diri aq.....tp ble aq sudah mamppu kuat...pasti akan ade dugaan dtg n menguji kesabaran aq........dan sering kali aq terleka.....berdosa kah aq pd bapak????nmpk x???aq dh tersasar dr jalan aq.....ape aq nk ckp pd bapak aq????adakah aq telah mungkiri janji aq pd nye????erm,baiklah!!!skang ni aq btol2 nk tunaikan janji aq......ade 1 step lg seblm aq dpt tunaikan janji aq pd bapak.....aq akn trus kuat demi sebuah janji aq pd dia......bapak......bapak adlh penawar hati jun.....tiada lelaki lain dlm dri ku kini......kasih ku hnye buat mu....krn aq yakin dan pasti...aq xkan kecewa jika cinta ku milik mu dan milik ILLAHI..........kini aq akn trus kedepan tnpe memandang blkg lg....aq nk melangkah dan trus menunaikan janji aq pd dia......bapak,selamat hari bapa.......sye SAYANG bapak dunia dan akhirat.......andai di dunia kt dipisahkan....akn ku berdoa agar kita dipertemukan di akhirat nan hakiki....aq benar2 rindu padamu bapak...............Ya ALLAH...kuatkan aq demi menunaikan janji ini......biarlah aq memperolaeh cinta dr MU shj....itu lbh bermakne......aq redha ya ALLAH..............ok,cukup le dlu yerk.....tu hnye perkongsian sempena hari bapa ari ni......ingtlah.....sayangilah BAPAK korg selagi ia masih ade.....berbaktilah pd nye selagi boleh...krn ble dia dh xde..mse tu dh xde gune korg nk nangis menyesal @ ape2 pun................gunakanlah peluang y ade dpn mata korg sebaik2nye.......ok,salam sayang dr InSaN kErDiL......... =) SMILE alwayzZ yerk frenz......

Friday, 17 June 2011

Mengapa Selalu Fikir Tentang CiNtA dan HaTi????

Hati dan perasaan cinta merupakan satu fitrah insaniah tidak kira sesiapapun. Manusia perlukan cinta dan memerlukan kasih sayang. Perasaan untuk mencintai kepada lawan jantina memang tidak dinafikan, ia merupakan sesuatu yang perlu bagi setiap manusia.
Tapi, mengapa kita terlalu sibuk memikirkannya?
Adakala setiap masa dan waktu kita fikirkannya,
Sampai satu tahap, jika sentiasa memikirkan hal ini, kita pasti akan terjebak dalam "couple". Bukankah couple itu sebuah jalan yang penuh dengan liku-liku yang salah?
Jika anda masih belum mampu, jangan sekali bermain dengan perasaan. Ia tidak akan membawa kemana-mana. Perjalanan masih terbentang jauh.

Jodoh?

Bukankah Jodoh itu telah ditetapkan oleh-Nya?

Anda punyai misi untuk islam. Mengapa mudah goyah kepada perasaan dan cinta. Ramai yang mengatakan "aku mahu berkahwin, bernikah" tetapi dimanakah persediaan kita? untuk menjadi isteri kepada seorang suami atau suami kepada seorang isteri?
Ia bukanlah sebuah perkara yang mudah. Adakah ia hanya sebuah keseronokan? Untuk merealisasikan mimpi indah? Tidak. Ia satu tanggungjawab yang akan ditanya oleh Allah SWT suatu ketika nanti. Adakah kita telah melaksanakan tugas sebagai khalifah dengan sebaik-baiknya.

Jangan terlalu fikirkan cinta

Cinta dan perasaan satu keperluan. Tetapi kita mesti pandai menguruskannya. Bercintalah tetapi melalui jalan-jalan yang Islam telah tunjukkan. Buat persediaan, dan lakukan ta'aruf  dan seterusnya. Islam itu dipenuhi cinta dan kasih sayang, tapi banyak cinta dan kasih sayang yang menyimpang dari islam kerana kita tidak menghayati Islam sepenuhnya.
Jom sama-sama kita mencari cinta dan RedhaNya.

Lihatlah cinta yang sebenar ini!

Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:

"Sesungguhnya ALLAH TA'ALA berfirman pada Hari Kiamat kelak; mana orang-orang yang saling mencintai kerana keagungan-KU? Hari ini KU-naungi mereka, di mana tidak ada naungan yang lain selain naungan-KU."

cInTa YaNg TiAdA aKHiRnYer......

Bila kau letih dan hilang semangat dalam kehidupan…Allah tahu betapa kamu telah sedaya upaya.. Bila tangisanmu berpanjangan dan hatimu dalam kedukaan…Allah telah mengira air matamu.. Bila kamu rasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu…Allah setia di sisimu.. Bila kamu telah mencuba segalanya, tetapi tidak tahu tujuan..Allah ada jalan penyelesaiannya.. Apabila tidak ada yang bererti buatmu, keliru dan kecewa..Allah ada jawapannya.. Allah menguji keikhlasan bila kita bersendirian.. Allah memberi kedewasan bila ada masalah.. Allah melatih kesabaran dalam kesakitan.. Allah tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang kecuali menggantikannya dengan yang lebih baik..CINTA KEPADA ALLAH TIADA AKHIRNYA..

salam ukhwah........

assalamualaikum sume org.....
aq ni org y paling senang nk wat kawan ngan sape2.....so,aq mmg x kisah walau sape pun jd kwn aq.....sbb aq berpegang ngan ayt ni.........."berkawan biar ar beribu.....tp setialah pd y satu iaitu ALLAH S.W.T............" dan aq adlh org y paling suke berkongsi ngan sume org......kongsi ape????mesti ar kongsi cite2 menarik.....kongsi pdpt......n mcm2 kongsi le...... =) well,last aq ni org y simple...........so,if berminat nk berkongsi ngan aq sila2 rajinkan tangan anda klik2 le post y ade kat blog ni yerk.........xlupe juga.......sila2 tinggalkan jejak anda..... =)