Follow by Email

Wednesday, 29 May 2013

SoMeTiMeS We NeeD To PuT a FuLLsToP...........

WaH........Lme nye tak tulis kan???sgt2 byk y terjadi dlm diri aq.......erm....so,kt mule kan cite lpas kes aq luahkan isi jantung aq kat si F..........aq mule perasan ant aq n dia semakin kurang msg.....since aq perasan dia pun mcm dh kurang reply msg2 aq.......n nk dijadikan cite.......1 ari tu kak D call aq....tetibe dia tnye kaba aq...bkn aq pelik ape....tp dr cara kak D tnye tu y wat aq rse pelik sgt.....n tetibe dia buka cite ade ssorg suh dia tnye kaba aq....n suh tnye juga aq g mne ari tu....dgn sape.....pastu aq pelik ar....sbb mse tu aq g jln2 menenangkan ati......pastu y dia sibuk nk tau aq g mne n ngan sape nape???ok,fine ler klu dia nk tau sgt.....tp ape mslhnye klu dia tnye sdri dr aq???knape mesti nk suh kak D y tnyer???n y wat aq rse mcm x sedap tu....mse tu kak D ade ckp ngan aq y dia dh mule nk kwn ngan someone.....so,aq juz terfikir...if yes he want to know other person...go ahead.....but..knape perlu dia masih nk ikti sume nye pasal aq???...juz give ur life new space without me inside that new space....so,aq pun xnk le halang....tp cara dia ni mmg sgt memeningkan aq...aq semakin x fhm tindakan dia....so,lme aq fikirkan....lpas cre lyanan dia pd aq....ntah ler..kdg2 tu aq terfikir juga....ermm...ntah ler......ramai y ckp pd aq....klu btol2 nk lpaskan byang2 dia......i need to stop all this....so,start 1 Disember aq BLOCK FB dia!!!errrmm....mse tu aq kecik sgt ati.....sbb dia langsung x tnye direct pd aq..knape aq wat sume tu...dia lbh sanggup tnye pd kak D n minta kak D dpt kan penjelasan dr aq......kak D ckp aq silap sbb block dia....tu makin menunjukkan y aq xleh terima n aq cembru.....NONSENSE.........................sgt merepek ok!!!!lantak le ko nk kwn ngan sape2...aq xkisah pun...tp y aq tau...dh mule naik cite konon aq xleh terima sbb si F tolak luahan isi jantung aq...sbb tu aq block dia.......what the.........n mse tu juga kak D ckp..he try to find my FB....tuk ape dia nk cri FB aq??utk ape dia nk stalk aq lg??x fhm aq ngan sikap dia ni........then,aq nekad.....aq teruskan block tu...n dlm mse y sme...aq nekad nk buka story dgn 2 org.....n mereka aq rse mgkin dpt bantu aq cri jwpn.....n sgt mengecewakan aq......ble aq buka cite....slh sorg tu ckp dia dh tau pasal hal tu!!!Ya ALLAH..knapa aq y dilihat spt boneka dlm situasi ini???n lg tambah kecewa aq ble dia ckp...sbnr nye si F ni dh tau pasal hal perasaan aq sejak dr sblm raya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!so,maksudnye mse aq luahakan isi jantung aq tu dia dh tau...tp dia wat2 x tau????mcm tu???betapa aq sgt diperbodohkan oleh org y slama ini aq percayakan!!!!aq cube bertahan lg...sbb aq rse ade lg kebenaran y akn aq dgr......yeah..tepat skali.....dorg ckp...si F ni...dia cite...."aq penah tgk dia berbual ngan mak aq.....aq suke tgk cre dia berbual tu......tp xtau samada mse tu dia hnye nk amik ati mak aq @ dia btol2 ikhlas ngan mak aq"......Subhanallah....kali ni bertambah2 le kecewa aq ngan sikap dia......adakah 5taun dia kenal aq x cukup utk dia membezakan keikhlasan aq????sblm ni...dia y kuar statement....anggap je mak n ayh dia sbg mak n ayh aq...tp skang ni...ape y jd????klu ini harganyer.....aq rela x merapatkan diri aq ngan mereka dr aq dituduh mcm ni......erm,btollah kata org....mulut kt leh kata mcm2...tp x semestinye kt mampu lakukan sme spt y kt ckp kan......wahai En.F.....klu itu lah tanggapan ko pd aq.....aq redha...aq xmampu nk menegakkan ape2.....krn aq slh sbb terlalu percaya bahawa ko ikhlas memberi kasih syg keluarga ko kpd aq...tp ternyata aq silap.......yeah..ini harga y perlu aq byr lpas peristiwa itu........aq blk ngan ati y kecewa.....n mse tu aq call M......n story ape sume ni...n tetibe dia minta maaf......sbb dia adlh org y bgth si F pasal hal ni......tp aq x slh kan M...sbb M hnye bgth...tp knape mesti si F berlakon spt xtau ape2 n wat aq mcm boneka???ingt aq xde perasaan ke???erm,xpe ler......pastu mcm2 hal y jd......n sume tu terjadi lpas aq block dia.....n betapa byk nye perkara y kecewakan aq ngan sikap dia.......aq dpt cite dr pelbagai org.......n cite dr mereka sume berbeza....beza dr segi penyampaian si F.....means....si F tidak statik dlm menceritakan hal y sbnr y mne sbnr nye dia sdri x fhm ape y tengah jd ant ktorg......paling aq xleh terima ble dorg ckp...aq y sengaja meletakkan kesalahan ats dia.....n aq sengaja tidak mahu berbincang n mengelak ble dia cri aq......& aq lbh byk mendegar kata org tnpe bertanya kpd dia........aq y perlu bertanya kpd dia???aq x minta utk diceritakan ape2....tp mereka dtg kpd aq n bgth sume bnde tu.....Ya ALLAH apekah ini sume petanda utk aq sedar bahawa ini sume hnye mainan sebuah ikatan PERSAHABATAN ant aq n dia y selama ini aq agung kan?????aq cube tuk bina kembali kelukaan aq itu........tp ade 1 hari tu...aq mmg perlu berjumpa dgn dia.....aq cube tuk menjadi profesional.....tp ape y aq dpt hnye lah sebuah KEBENCIAN........bkn dr dia sorg......tp keseluruhan mereka yang slama ini aq gelarkan SAHABAT,KAWAN, n TEMAN......aq sdri x sangka bhawa mereka sanggup meletakkan  kesalahan tu pd aq tnpe bertnya sdri dr aq........erm,xpe ler....aq dh penat nk mempertahankan dri aq sdri.....mcm kata Pn.F......ape y si F wat hnye lah utk menyelamatkan dri dia...n menggelakkan org pandang dia slh.....n dia takut dia xde kwn...tu kata mereka......pd aq...aq x kisah slh sape...y penting pd aq adlh kebenaran.......kak F cabar aq.....klu btol aq btol2 kecewa ngan si F....aq perlu wat sesuatu agar dri aq x trus disakiti.......erm,aq cube mempertahankan hati aq lg.......mmg nmpk...dia hnye akn cri aq ble dia perlukan sesuatu....mcm y dia wat......dia perlukan org tuk progrm tu.....yes,aq nmpk ia adlh peluang terbaik tuk aq sdri....tp dr sudut lain....aq dpt tau dia mmg perlu org.....n sorry to say...i need to make a decision.....and for this time...i choose my study......aq xleh skip kelas.....xpe ler..tuk pertama kali aq tolak...n aq hrap xkan timbul isu aq sengaja tolak sbb mslh ant aq n dia.......second...aq terpakse tolak lg......bkn x mau pegi....tp aq sdri mmg nk g bnde tu........mcm aq ckp sblm ni...i need to make a choice....n i choose my class......sorry tuk mereka y mmg hrap aq pegi.....xpe ler......aq dh xkisah dh...lg pun aq ade n aq xde sme jer tuk mereka kan.....x kurang ape2 pun......yupss...pd ari aq melangkah keluar dr umah sewa aq y lme.....aq dh berjanji...sgala kenangan aq n dia aq nk tinggalkan kat umah tu......sbb umah tu byk bg kenangan ant aq n dia....dia byk teman aq mse awl2 nk mohon umah tu......so,mmg aq dh nekad...once aq masuk umah br...aq xnk buka cite dia lg.....n aq dh pun meletakkan sume kenangan tu kat dlm lubuk ati aq y paling dalam.....aq xkan biarkan sape2 pun utk gali ia lg......n aq hrap..makin lme ia akn trus tenggelam n tak timbul lg.........tu mmg janji aq ngan dri aq sdri....demi kebaikan diri aq y dh semakin terluka.....aq cube bangun.....sbb kali ni aq mmg jatuh terduduk n termangu.......lme aq termanggu....n aq hrap sgt y usaha aq utk bangun blk ni tidak sia2........aq xmau sia2 kan usaha kwn2 aq  y  x pernah give up bg support pd aq.....yeah...aq akn cube n trus cuba smpai aq mampu bangun n berdiri depan dia......alhamdullillah...aq mampu truskan nyer......aq mampu lyan dia sbg sorg partner bisnes aq.......smpai le 1 ketika itu......mgkin ALLAH mmg ingin menduga kemampuan aq tuk berdepan dgn dia......ALLAH buat aq n dia berjumpa dlm 1 tmpt y sme.......dgn dikelilingi hmpir ribuan org.......besar sungguh kuasa ALLAH......aq n dia....kami sdri x sangka y kami akn terserempak dlm keadaan itu....krn jelas terpancar dlm riak masing2 y terkejut....aq cube utk menjadi rasional...krn family dia tidak terlibt...aq tetap menghormati ibu n bapa nyer......walau kelukaan itu masih ade.....n alhamdullillah..dia juga rasional krn masih sudi berbual n menjawab soalan dr ibu dia mengenai aq.....kata ssorg.....klu benar ALLAH tetapkan kau akn bersama...tidak kire walau ape pun y jd...kamu tetap akn bersama akhirnyer.......cume ia akn ambil mse...kata Fana....mgkin ape y jd ant aq n dia adlh ujian dr ALLAH utk menduga keteguhan aq.........ermmmm......Ya ALLAH.....aq cube utk meletakkan ini hnye sbg ujian MU kpd aq......selebihnya aq redha n berserah kpd ape pun y telah ditakdirkan utk aq......tp aq semakin yakin ngan ape y aq dh pernah wat.....cume aq terfikir...adakah aq y terlalu ego @ dia y terlalu ego........aq hrap...kata2 y pernah aq bg pd dia itu akn memberikan sesuatu maksud y tersirat mengenai hal y tengah berlaku ant aq n dia.....aq x hrap utk rapat mcm dlu...cukup lah andai ble aq meninggal kelak, dia masih sudi menghadiahkan surah AL-FATIHAH & irigan doa utk aq......itu sudah lbh memadai dr sebuah ikatan perhubungan yang telah merobohkan kepercayaan ku kpd mu..........SAHABAT...mgkin ko xkan pernah tau.....& aq sdri tak mengharapkan kau tahu...krn cukuplah ape y membuatkan aq terluka ini hnye terikat dlm hati kecil ku.....biarlah andai aq mati sekalipun...biarlah aq membawa sama kelukaan ini...krn aq yakin...klu engkau tau kebenaran ini...engkau xkan mampu utk menghadapinya sahabat.......mgkin kau akn kecewa krn aq tidak pernah utk mencuba utk memberitahu mu...tp spt y aq ckp.....engkau tidak akn mampu utk menerima kebenaran hakikat dlm hal y terjadi ant kita.......en.F.....mulai dr hari ini.....engkau hnyalah sbhgn dr partner bisnes aq....aq mmg dh nekad y aq xkan keluar dr bisnes itu....aq akn bina empayar itu...krn itu mmg impian aq.....insya-ALLAH jika 1 masa..ketika aq mampu bina empayar sdri...aq akn keluar n berdiri sdri......krn itu target hidup aq.....aq ingin membuat ayh n mak aq bangga...aq x pernah dpt result cemerlang....aq x pernah dpt excellent....cukuplah andai dlm kehidupn ini aq mampu wat mereka tersenyum dr jauh mengenai kejayaan aq capai cita-cita aq.......terima kasih kawan2...sahabat2...n teman2 y xpernah meninggalkan aq ketika aq jatuh terduduk....aq xkan lupe kata2 kalian.....kalian tidak pernah jemu utk mendengar mslh aq y x pernah selesai.....insya-ALLAH....one fine day y aq tunggu akn tibe......ketika itu aq tidak akn memperkatakan ape2 krn....keadaan sekeliling y akn berkata bagi pihak aq........Ya ALLAH.....terima kasih krn memberikan aq keSABARan,keTENANGan,keTABAHan n keKUATan utk aq hadapi sume dugaan kehidupan aq ini.......alhamdullillah...dugaan ini telah byk memberikan pengajaran yang sgt berguna kpd aq dlm menjadi manusia matang & dewasa demi hari2 mendatang...........Terima kasih insan yang semengnye dinamakan "SAHABAT"...."KAWAN"...."TEMAN".......WitH LoVe FoR YoU aLL........ =)