Follow by Email

Wednesday, 23 July 2014

KeHiDuPaN BaRu BuaT Ku.......

aLHamDuLLiLLaH.........
iTu SaHaJa YanG MamPu aKu ungKaPKaN aTaS SeGaLa NiKMaT YanG DiBeRiKaN....SePanJanG 25 TaHuN aKu BerNaFaS DiBuMi iNi.......BuKaN SaHaJa NiKMaT KeMaNiSaN HiDuP.....TeTaPi....NiKMaT KePaHiTaN SeBuaH KeHiDuPaN........KeRaNa....DaRi SiTu aKu BeLaJaR erTi HiDuP YanG SeBeNaR.....DaRi SiTu aKu MenGeNaL erTi KeMaTanGaN YanG SeBeNaR.....KiTa BiSa MeRanCanG SeGaLa YanG KiTa InGiNKaN DaLaM DuNia iNi.....TeTaPi....ALLAH aDaLaH SeBaiK-BaiK PeRanCanG......BuKaN BerMaKne KiTa TiDaK LaYaK MenDaPaT YanG TerBaiK....CuMa...ALLAH LeBiH MenGeTaHui MaNa YanG LeBiH DiPerLuKaN oLeH KiTa.....InsYa-ALLAH.....KiSaH LaLu aKu aDaLaH MaSa SiLaM Ku.....BiarLaH Ia TeruS TerKuBur Di KeNanGaN LaLu SeBaGai PanDuan DaN TeLaDaN BuaT DiRi iNi unTuK MeLangKaH Ke DePaN MemBiNa KiSaH BaRu SerTa KeNanGaN BaRu.....aKu TeTaP MaNuSia BiaSa YanG TiDaK DaPaT LaRi DaRiPaDa MeLaKuKaN KeSiLaPaN....TeGurLaH aKu JiKa KaLian MenYeDaRi KeSiLaPaN aKu.....InsYa-ALLAH.....aKu SanGaT MengHarGainYe.........TeRiMa KaSiH SeMua YanG PerNaH HaDir DaLaM MaSa SiLaM aKu......MaaFKaN aKu.......KaLiaN aDaLaH InSaN YanG SaMa-SaMa TuRuT MeMainKaN PeRaNaN UnTuK aKu MenJaDi SiaPa aKu PaDa HaRi iNi.....TeRiMa KaSiH........(^_^)


#genapsukuabad#kenanganmanispahitmasammanismasin#redha#akutetapakuselamanya#terimakasihsemua#akusayangmerekasemua#
feeling relaxed.



huhuhhu aq bersyukur sgt...taun ni mereka wat suprise sgt utk bezday aq....aq sdri x sangka dorg wat mcm tu.....hahahah mmg kecoh abis 1 ofis aq ble aq tibe2 dpt bunga.......aq tau..mereka ingin menggembirakan aq krn mereka tau...tarikh tu meninggalkan kisah silam buat kami sekeluarga.....bkn lah aq x redha....tp perkaara itu masih menghantui aq.....kdg2 ade beberapa perkara y kt xkan dpt lupekan smpai bile2 walau pd ketika itu kt dh redha sgt2 pd perkara itu.......erm,ok lah...ramai y tnye pd aq.....ape y aq ingin utk usia aq y ke-25 ni......ermm..xde ape y aq perlukan.....pd aq..cukuplah ketenangan y aq perolehi pd ketika aq meminta maaf pd mereka & pd ketika aq memaafkan mereka2 y pernah meninggalkan kisah pd diri aq......sesungguhnya aq btol2 insaf sdri ble memikirkan nye....krn...aq dpt rse kelainannye......alhamdullillah...insya-ALLAH....aq akn cube istiqamah dlm memaafkan org.....btollah kat DMFK.....satu ketenangan y xkan dpt nk digambarkan dengan kata2.....insya-ALLAH.....tiada ape pun y tersimpan...aq xkan mampu nk menyuruh...memakse mereka utk maaf kan aq...mcm Cik B n Cik D...mereka laju mengatakan tiada ape2 ant aq n mereka...krn mmg tiada ape2 pun....cume...Cik.A y dorg tu je masih membisu....mereka telah melihat msg aq....tetapi mereka tidak mengatakan ape2 malah trus senyap sehingga kini.....tidak mengapalah....aq redha n berserah.....sesungguhnya aq dh xnk pk ape2 lg dh......asl kan aq dh jalankan tanggungjawab aq sbg ape y perlu aq wat....selebihnye aq serah kpd ketentuan y nk jd......xpe...aq x kisah jika mereka mmg xmau berkawan lg.....krn bukan aq tidak biasa sndiri...aq dh biasa n xkisah dh.......aq pegang kata2 "mengalah xbererti kt kalah..." "meminta maf xsemestinye kt y bersalah..."...


gmbr tu menyatakan perkara yang sma.....Ya ALLAH...kuatkan hati aq utk meneruskan semua ini....aq akn cube sehabis mampu utk menerima ape pun jua perkara y dtg....aq juga akn cube tuk positifkan diri utk semua perkara yang akn datang..........sesungguhnye aq dh redha sgt2 semua ketentuan buat aq....krn aq tahu...pasti ade sesuatu y tersirat yang aq belum bleh nmpk perkara itu......mgkin sukar pd awalnye.....aq akn trus kuat tuk meneruskannye......alhamdullillah......mudah2an...... (^_^)


MaSa nYe SeMaKiN DeKaT......

Well....mse y aq xmau itu semakin menghampiri....ape dia tu???mesti le saat2 aq akn ditinggalkan sendiri.....aq semakin terasa ditinggalkan....aq dh mule mengemas.....erm..lpas raya aq akn mulekan kehiduoan menumpang sebentar di rumah mereka...tu pun sekejap je...pastu aq kena pindh sekali lagi...tp hala tuju tu masih tidak ketahui lg...krn aq sdri masih mencari ke mana hal nyer......Ya ALLAH...permudahkanlah urusan ku dlm mencari tempat teduhan yang baru....aq sdri semakin buntu bilamana aq tidak dpt lg bertemu dgn tmpt y sesuai......aq tau...stiap perkara ini ade hikmah nye...cume samada aq kuat @ tidak utk tunggu hikmah nye @ tidak.....aq cube utk kuat......alhadullillah...aq rse tenang sngt ramadhan kali ni....ye...dlm sudut kecil aq...terasa sayu....kerana terlalu pantas ramadhan meninggalkan aq.....krn..berakhirnye ramadhan...maka..berakhirlah pertemuan tmpt teduhan kami bersama...krn...menjelang syawal....byk perkara y akn terjadi...dan mereka akn mempunyai haluan mereka sendiri.......aq redha sesungguhnya Ya ALLAH....cume...KAU kuatkanlah hatiku ini......selebihnya aq berserah kpd MU ats ape pun y akn ditakdirkan serta yang telah ditetapkan untuk ku.....mak..bapak.....i will do my best for my life...not to worry...mgkin sesekali aq akn jatuh....tp aq akn pastikan aq akn bangkit semula agar aq mampu meneruskan langkah ke depan.......mudah2an mereka2 juga berada dlm keadaan yang tenang n dipermudahkan urusan..........(^_^)

Wednesday, 2 July 2014

DiHaRi BaHaGia MeReKa LaGi.........

hahahha...maaf le terlambt nk update...ini cerita di bulan June........Well...well.....spt y diberitahu...kini tibe lah ari bhagia Pn.A.......alhamdullillah...selesai sumenye dgn selamatnye....beliau telah menjadi Pn.A......aq syukur sgt2...sbb selama ini aq mengimpikan utk hadir ke majlis mereka berempat....n...alhamdullillah....aq dpt tunaikan hasrat hati ni.......erm....masa semakin mencemburui ku.....sorg demi seorg melangkah ke alam baru......next will be Kak M.....then adik ku n menurut diblkg kak I.....then bermulalah kehidupan ku sendirian......huhuhuhuhu...ntah lah...pd ketika itu...mampukah aq meneruskannye sendirian......ari tu aq ade bgth pd PN.F..n..Pn.M...psl aq nk kuar....dorg mcm xsetuju...n...dorg suh aq bg alasan y kukuh n bkn lah berkaitan ngan hati...mmg sesungguhnye tiada kaitan dgn hati....aq btol2 xmampu.....xmampu utk meneruskan secara sendiri.....lg pula...hbgn aq ngan dia juga xspt dlu y aq bleh utk bercerita ape shj.....dia bkn lah insan y aq kenal dlu....he totally change!!!sgt2.....ble aq cite pd housemate n Pn.A..mereka setuju krn...bg mereka cukuplah aq menjadi mangsa boneka dia......smpai mse aq perlu melepaskan hati aq supaya tidak trus menjadi bahan boneka mereka....aq yakin dia pasti bleh mencari pengganti aq.....krn ramai yang mendampingi dia.....dia bleh memilih dari kalangan mereka sendiri......n...last aq bgth pd dia.....nk tau ape jwpn dia????ini jwpnnyer....."ok,klu mcm tu baik bubarkan je FTS tu..."....lihatlah jwpn mudah dari beliau.....aq xtau nk ckp ape.....tp pd aq...tu jwpn org x profesional...ko bkn nk bincang @ tnye ape mslhnye......trus ko lompat kpd kesimpulan n keputsan.....sorry to say.....you are really change....ko bkn lg org y aq kenal dlu......org y aq kenal dlu akn ajk berbncang....bkn lah semudah itu membuat kptsan.....n...ats dasar konon nye mrh pd aq...sehingga skang ni ni senyap n xrespon langsung pd ape y aq ckp kan......ah!lantak le ko...klu ko rse aq kena ikt ckp ko...ko silap.....cukuplah lakonan ko tu depan sume org...konon ko sgt baik...aq masih bleh bertahan utk tidak memberitahu pd mereka siapa sbnrnye ko.......krn aq tau karakter Pn.F....n..Pn.M...mereka xkan tinggal diam klu mereka tau ape y dh ko wat pd aq......aq hnye bercerita pd housemate,Pn.S...n..Pn.A je....sbb aq tau mereka mcm mne....n...spt mne jwpn Pn.A.....Pn.F n Pn.M tidak tahu perkara sbnr....sbb tu dorg tidak bersetuju dgn ape y aq nk wat......ntah le....mgkin dr sudut negatif ia akn memberikan kesan y sgt besar...ramai y akn menunding jari pd ko...sbb tu mereka tidak bersetuju....tp...dr sudut positif....aq akn lbh terurus dgn kehidupan aq sdri......biarlah aq spt tidak bercmpur dgn org....krn aq sdri ade perancangan aq sdri......perancangn utk membina kerjaya..n...impian aq sdri tnpe byangan sape2.......so....aq dh xkisah org nk ckp aq ape pun...sbb aq xpernah kisah ckp org....y aq kisah ckp ALLAH pd aq......aq rse dgn cara tu mgkin aq akn lbh bhagia tnpe mereka2 y sgt annnoying!!so...u'olls.....please stay away from me!!don't u dare to come over me right now......i'm who i'm.....if you want...you can take it....if not....you just leave it ok!i don't care at all......&...aq juga redha andai aq benar2 tinggal sorg2...krn selama ini juga aq mmg slalu tinggal sorg......insya-ALLAH....aq tahu..ALLAH slalu ade dgn aq andai aq x meninggalkan NYA......mak...bapak.....aq akn cube trus kuat demi masa depan aq sendir....biar lah sume tu menjadi sejarah kehidupan aq.....aq akn mulekan yang baru.......