Follow by Email

Wednesday, 23 July 2014

KeHiDuPaN BaRu BuaT Ku.......

aLHamDuLLiLLaH.........
iTu SaHaJa YanG MamPu aKu ungKaPKaN aTaS SeGaLa NiKMaT YanG DiBeRiKaN....SePanJanG 25 TaHuN aKu BerNaFaS DiBuMi iNi.......BuKaN SaHaJa NiKMaT KeMaNiSaN HiDuP.....TeTaPi....NiKMaT KePaHiTaN SeBuaH KeHiDuPaN........KeRaNa....DaRi SiTu aKu BeLaJaR erTi HiDuP YanG SeBeNaR.....DaRi SiTu aKu MenGeNaL erTi KeMaTanGaN YanG SeBeNaR.....KiTa BiSa MeRanCanG SeGaLa YanG KiTa InGiNKaN DaLaM DuNia iNi.....TeTaPi....ALLAH aDaLaH SeBaiK-BaiK PeRanCanG......BuKaN BerMaKne KiTa TiDaK LaYaK MenDaPaT YanG TerBaiK....CuMa...ALLAH LeBiH MenGeTaHui MaNa YanG LeBiH DiPerLuKaN oLeH KiTa.....InsYa-ALLAH.....KiSaH LaLu aKu aDaLaH MaSa SiLaM Ku.....BiarLaH Ia TeruS TerKuBur Di KeNanGaN LaLu SeBaGai PanDuan DaN TeLaDaN BuaT DiRi iNi unTuK MeLangKaH Ke DePaN MemBiNa KiSaH BaRu SerTa KeNanGaN BaRu.....aKu TeTaP MaNuSia BiaSa YanG TiDaK DaPaT LaRi DaRiPaDa MeLaKuKaN KeSiLaPaN....TeGurLaH aKu JiKa KaLian MenYeDaRi KeSiLaPaN aKu.....InsYa-ALLAH.....aKu SanGaT MengHarGainYe.........TeRiMa KaSiH SeMua YanG PerNaH HaDir DaLaM MaSa SiLaM aKu......MaaFKaN aKu.......KaLiaN aDaLaH InSaN YanG SaMa-SaMa TuRuT MeMainKaN PeRaNaN UnTuK aKu MenJaDi SiaPa aKu PaDa HaRi iNi.....TeRiMa KaSiH........(^_^)


#genapsukuabad#kenanganmanispahitmasammanismasin#redha#akutetapakuselamanya#terimakasihsemua#akusayangmerekasemua#
feeling relaxed.



huhuhhu aq bersyukur sgt...taun ni mereka wat suprise sgt utk bezday aq....aq sdri x sangka dorg wat mcm tu.....hahahah mmg kecoh abis 1 ofis aq ble aq tibe2 dpt bunga.......aq tau..mereka ingin menggembirakan aq krn mereka tau...tarikh tu meninggalkan kisah silam buat kami sekeluarga.....bkn lah aq x redha....tp perkaara itu masih menghantui aq.....kdg2 ade beberapa perkara y kt xkan dpt lupekan smpai bile2 walau pd ketika itu kt dh redha sgt2 pd perkara itu.......erm,ok lah...ramai y tnye pd aq.....ape y aq ingin utk usia aq y ke-25 ni......ermm..xde ape y aq perlukan.....pd aq..cukuplah ketenangan y aq perolehi pd ketika aq meminta maaf pd mereka & pd ketika aq memaafkan mereka2 y pernah meninggalkan kisah pd diri aq......sesungguhnya aq btol2 insaf sdri ble memikirkan nye....krn...aq dpt rse kelainannye......alhamdullillah...insya-ALLAH....aq akn cube istiqamah dlm memaafkan org.....btollah kat DMFK.....satu ketenangan y xkan dpt nk digambarkan dengan kata2.....insya-ALLAH.....tiada ape pun y tersimpan...aq xkan mampu nk menyuruh...memakse mereka utk maaf kan aq...mcm Cik B n Cik D...mereka laju mengatakan tiada ape2 ant aq n mereka...krn mmg tiada ape2 pun....cume...Cik.A y dorg tu je masih membisu....mereka telah melihat msg aq....tetapi mereka tidak mengatakan ape2 malah trus senyap sehingga kini.....tidak mengapalah....aq redha n berserah.....sesungguhnya aq dh xnk pk ape2 lg dh......asl kan aq dh jalankan tanggungjawab aq sbg ape y perlu aq wat....selebihnye aq serah kpd ketentuan y nk jd......xpe...aq x kisah jika mereka mmg xmau berkawan lg.....krn bukan aq tidak biasa sndiri...aq dh biasa n xkisah dh.......aq pegang kata2 "mengalah xbererti kt kalah..." "meminta maf xsemestinye kt y bersalah..."...


gmbr tu menyatakan perkara yang sma.....Ya ALLAH...kuatkan hati aq utk meneruskan semua ini....aq akn cube sehabis mampu utk menerima ape pun jua perkara y dtg....aq juga akn cube tuk positifkan diri utk semua perkara yang akn datang..........sesungguhnye aq dh redha sgt2 semua ketentuan buat aq....krn aq tahu...pasti ade sesuatu y tersirat yang aq belum bleh nmpk perkara itu......mgkin sukar pd awalnye.....aq akn trus kuat tuk meneruskannye......alhamdullillah......mudah2an...... (^_^)


MaSa nYe SeMaKiN DeKaT......

Well....mse y aq xmau itu semakin menghampiri....ape dia tu???mesti le saat2 aq akn ditinggalkan sendiri.....aq semakin terasa ditinggalkan....aq dh mule mengemas.....erm..lpas raya aq akn mulekan kehiduoan menumpang sebentar di rumah mereka...tu pun sekejap je...pastu aq kena pindh sekali lagi...tp hala tuju tu masih tidak ketahui lg...krn aq sdri masih mencari ke mana hal nyer......Ya ALLAH...permudahkanlah urusan ku dlm mencari tempat teduhan yang baru....aq sdri semakin buntu bilamana aq tidak dpt lg bertemu dgn tmpt y sesuai......aq tau...stiap perkara ini ade hikmah nye...cume samada aq kuat @ tidak utk tunggu hikmah nye @ tidak.....aq cube utk kuat......alhadullillah...aq rse tenang sngt ramadhan kali ni....ye...dlm sudut kecil aq...terasa sayu....kerana terlalu pantas ramadhan meninggalkan aq.....krn..berakhirnye ramadhan...maka..berakhirlah pertemuan tmpt teduhan kami bersama...krn...menjelang syawal....byk perkara y akn terjadi...dan mereka akn mempunyai haluan mereka sendiri.......aq redha sesungguhnya Ya ALLAH....cume...KAU kuatkanlah hatiku ini......selebihnya aq berserah kpd MU ats ape pun y akn ditakdirkan serta yang telah ditetapkan untuk ku.....mak..bapak.....i will do my best for my life...not to worry...mgkin sesekali aq akn jatuh....tp aq akn pastikan aq akn bangkit semula agar aq mampu meneruskan langkah ke depan.......mudah2an mereka2 juga berada dlm keadaan yang tenang n dipermudahkan urusan..........(^_^)

Wednesday, 2 July 2014

DiHaRi BaHaGia MeReKa LaGi.........

hahahha...maaf le terlambt nk update...ini cerita di bulan June........Well...well.....spt y diberitahu...kini tibe lah ari bhagia Pn.A.......alhamdullillah...selesai sumenye dgn selamatnye....beliau telah menjadi Pn.A......aq syukur sgt2...sbb selama ini aq mengimpikan utk hadir ke majlis mereka berempat....n...alhamdullillah....aq dpt tunaikan hasrat hati ni.......erm....masa semakin mencemburui ku.....sorg demi seorg melangkah ke alam baru......next will be Kak M.....then adik ku n menurut diblkg kak I.....then bermulalah kehidupan ku sendirian......huhuhuhuhu...ntah lah...pd ketika itu...mampukah aq meneruskannye sendirian......ari tu aq ade bgth pd PN.F..n..Pn.M...psl aq nk kuar....dorg mcm xsetuju...n...dorg suh aq bg alasan y kukuh n bkn lah berkaitan ngan hati...mmg sesungguhnye tiada kaitan dgn hati....aq btol2 xmampu.....xmampu utk meneruskan secara sendiri.....lg pula...hbgn aq ngan dia juga xspt dlu y aq bleh utk bercerita ape shj.....dia bkn lah insan y aq kenal dlu....he totally change!!!sgt2.....ble aq cite pd housemate n Pn.A..mereka setuju krn...bg mereka cukuplah aq menjadi mangsa boneka dia......smpai mse aq perlu melepaskan hati aq supaya tidak trus menjadi bahan boneka mereka....aq yakin dia pasti bleh mencari pengganti aq.....krn ramai yang mendampingi dia.....dia bleh memilih dari kalangan mereka sendiri......n...last aq bgth pd dia.....nk tau ape jwpn dia????ini jwpnnyer....."ok,klu mcm tu baik bubarkan je FTS tu..."....lihatlah jwpn mudah dari beliau.....aq xtau nk ckp ape.....tp pd aq...tu jwpn org x profesional...ko bkn nk bincang @ tnye ape mslhnye......trus ko lompat kpd kesimpulan n keputsan.....sorry to say.....you are really change....ko bkn lg org y aq kenal dlu......org y aq kenal dlu akn ajk berbncang....bkn lah semudah itu membuat kptsan.....n...ats dasar konon nye mrh pd aq...sehingga skang ni ni senyap n xrespon langsung pd ape y aq ckp kan......ah!lantak le ko...klu ko rse aq kena ikt ckp ko...ko silap.....cukuplah lakonan ko tu depan sume org...konon ko sgt baik...aq masih bleh bertahan utk tidak memberitahu pd mereka siapa sbnrnye ko.......krn aq tau karakter Pn.F....n..Pn.M...mereka xkan tinggal diam klu mereka tau ape y dh ko wat pd aq......aq hnye bercerita pd housemate,Pn.S...n..Pn.A je....sbb aq tau mereka mcm mne....n...spt mne jwpn Pn.A.....Pn.F n Pn.M tidak tahu perkara sbnr....sbb tu dorg tidak bersetuju dgn ape y aq nk wat......ntah le....mgkin dr sudut negatif ia akn memberikan kesan y sgt besar...ramai y akn menunding jari pd ko...sbb tu mereka tidak bersetuju....tp...dr sudut positif....aq akn lbh terurus dgn kehidupan aq sdri......biarlah aq spt tidak bercmpur dgn org....krn aq sdri ade perancangan aq sdri......perancangn utk membina kerjaya..n...impian aq sdri tnpe byangan sape2.......so....aq dh xkisah org nk ckp aq ape pun...sbb aq xpernah kisah ckp org....y aq kisah ckp ALLAH pd aq......aq rse dgn cara tu mgkin aq akn lbh bhagia tnpe mereka2 y sgt annnoying!!so...u'olls.....please stay away from me!!don't u dare to come over me right now......i'm who i'm.....if you want...you can take it....if not....you just leave it ok!i don't care at all......&...aq juga redha andai aq benar2 tinggal sorg2...krn selama ini juga aq mmg slalu tinggal sorg......insya-ALLAH....aq tahu..ALLAH slalu ade dgn aq andai aq x meninggalkan NYA......mak...bapak.....aq akn cube trus kuat demi masa depan aq sendir....biar lah sume tu menjadi sejarah kehidupan aq.....aq akn mulekan yang baru.......

Sunday, 13 April 2014

BerMuLaLaH KiSaH Ku........

Okeh!!!Seperti yang dijanjikan....It's all about me only.....skang ni aq semakin tenang n menenangkan dgn kehidupan aq sndri......yee....aq tau....dlm pd itu...aq terasa dgn pernikahan mereka.....mereka sudah pnye komitmen masing2......pd ketika ini....tiba2...muncul perasaan rindu aq pd mak aq......aq tibe2 terbayang detik malam itu......detik dimana menjadi hari terakhir aq bersamanya tnpe aq sdri sedari.....Ya ALLAH........aq tahu...rse y KAU wujudkan ini adlh bersesuaian n bersebab......dlm pd itu juga.....aq tiba2 menjadi sayu bile memikirkan adik aq bakal meninggalkan aq......selpas itu.....tiada lg insan y sudi mendgr celoteh aq pasal kuliah2 aq....psl kwn2 kelas aq.....psl cerita2 di pejabat ku........oHH.......betapa masa sgt mencemburuiku......tinggal 4 bulan shj sblm perkara itu benar trjadi........ermm.....aq juga akn pindh sekali lg......krn...sume kwn serumah aq akn menikah juga.....kembali aq duduk berdua......n...ada kemungkinan....aq tggal keseorangan jika kwn ku itu keluar juga........ermm.....semakin sayu aq bile memikirkannye.........baru2 ni....myhousemate tetibe membuka cerita......n...secara tidak sengaja aq tersentap.....krn....ape y beliau katakan adlh tepat mengenai batang hidung ku.....aq x mampu menidakkannye.......pd ketika itu....aq terfikirkan sesuatu....ye....selama ini aq terlalu syg kan FTS......& krn FTS juga lah aq membiarkan diri aq trus disakiti........kini aq sedar......aq xkan sakit lg andai aq mampu melepaskan FTS dr genggaman aq......ye!itu bknlah satu perkara y aq mimpikan....krn...selama ini....aq terlalu mengimpikan perkara itu terjadi......tp kini aq sedar.....kdg2 kita perlu melepaskan sesuatu utk aq dpt kan sesuatu....utk aq mendapatkan ketenangan hidup...aq perlu melepaskan perkara y menjerat hati aq.....mgkin aq pernah berjanji tidak akn meninggalkan FTS......tp kini aq terpakse.....tp bkn lah sekarang aq akn tinggalkan.....tetapi.....setlah aq tamat Degree aq......pd ketika itu....aq nk fokus kehidupan aq dgn kerjaya aq.....mgkin aq perlu menerima hakikat bhw aq bkn ditakdirkan tuk berada dlm dunia fasilitator.......xpe lah....perlahan2 aq akn blaja menerimanya.......bile tibe mse nye...aq btol2 perlu lepaskannya.....Well...mgkin ALLAH telah sediakan sesuatu yang diluar jangkaan aq sdri.....krn ALLAH adlh sebaik2 pencipta......ALLAH lbh mengetahui mne y terbaik utk semua drpd kt........so....aq ade mse 2 tahun sblm aq betol2 tunaikan ape y aq ckp kan td.......Ya ALLAH....kuatkan hati aq utk truskan niat aq tu......erm,aq dh nekad pd kali ini......aq xkan berpaling lg......mudahkan lah perjalanan aq selepas ini......spt dlm perancangan aq.....selepas tamat Degree....aq nk cri keje lain...kata org tu suh masuk TNB....sbb aq amik HR....then pegi le kemana pun dorg cmpak aq......dlm mse y sme...wat menjahit bj + manik......juz build up ur own life.......ermm...mudah2an dipermudahkan urusan aq......kini aq telah meletakkan kisah y dlu sbg teladan.....aq tidak kuat utk meletakkan kisah tu di dlm kenangan aq....krn ape y dia wat n y terjadi.....sangt memberikan kesan y mendalam......n...sgt sakit.....perit.....n...hati aq btol2 hancur......mgkin aq dh memaafkan dia....tp tuk melupakan ape y dia wat...aq x mampu.....aq x berdendam...cume ia terlalu perit.....ia akn terus kekal dlm kamus teladan hidup aq smpai mati.....mgkin pd y tgk seolah aq ni kejam.....tp andai y mengetahui ape y terjadi sbnrnye mereka juga bersetuju......krn...dia bkn shj menkhianati hbgn shbt y aq beri....tapi dia juga telah menghancurkan rse hormat aq pd dia.....maaf aq katakan.....aq bkn ego....tp aq sekadar ingin melihat sejauh mana kau ni adlh manusia y peka....peka pd ape y terjadi n ape y kau dh lakukan....tp...sehingga kini...ape y aq bleh katakan...kau adlh manusia yang tiada perasaan....hati kering....kalau kau kata manusia bisa berubah....ye!...ko tergolong dlm manusia itu.....n...aq doakan agar ko berubah kembali ke alam nyata.....berpijak pd bumi y nyata.....kerana...aq hrap kau tidak tersentap andai sesuatu terjadi dikemudian hari....pd ketika itu.....aq tidak lg berada disitu....& mngkin ko juga tidak bisa mencari aq dimana......apa pun...aq kini berserah pd ALLAH.....segala apa yang ditentukan n ditakdirkan utk aq.....aq kini redha n menerimanya seadanya......krn aq yakin...ALLAH adlh sebaik perancang utk kt hamba kpd DIA..........aLhamdullillah.....mudah2an aq trus istiqamah dgn ape y tlah terjadi dlm hidup aq.......terima kasih utk semua y sentiasa bersama dgn aq tnpe jemu....trus memberi sokongan n panduan.....terima kasih juga pd y menduga aq.....krn tnpa mereka y menduga aq.....tiada kekuatan serta kemampuan yang akn aq perolehi utk hadapi dugaan itu.........okeh!!sudah byk y aq ceritakan......cukuplah dlu utk ketika ini..........chaiyok...chaiyok...aja-aja...fighting!! (^_^)

Tuesday, 4 February 2014

HaRi BaHaGia MeReKa......

Erm,diam x diam...dh 3 org dh kwn baik aq tamatkan zaman bujang mereka.......dimulakan dgn Pn.F.....Pn.M...n now....Pn.S.....next will be...Pn.A.....huhuhuhuhuh...me???juz wait n c le yerk......sma2 kt doakan yerk calon aq ni stop main nyorok2....sbb skang ni dia still main nyorok2 lg.......ari tu mse nk blk....aq terdiam dgn kata2 Pn.S......insya-ALLAH....jodoh Cik.J dgn org y tak disangka2kan......bersabar skit je lg......pasti ade nti"....serius aq tergamam....mse tu mmg aq xtau nk ckp ape kan.....aq hnye mampu diam n senyumkan.......Ya ALLAH.....dlm ant 3 org MY BFF yang dh bernikah....aq sgt terasa bile Pn.S bernikah....mgkin sbb aq semakin takut ditinggalkan....hhuuuhu....tp aq tau....dorg pasti takkan tinggalkan aq......i know...tp ntah ler erk.....now...ape y pasti....aq nk wat sume perkara....nobody can stop me......means....aq akn wat ape shj perkara yang aq nk wat....spt cth.....aq nk g panjat gunung ke....nk g berjalan2 kemana-mana ke.....so,tiada yang leh halang..........itu lbh baik....if not...aq akn teringt kan perkara lalu.....aq nk mulakan y baru.....so,segala cerita lama aq nk tutup....alhamdullillah...kini aq semakin redha dgn ape y terjadi ant aq n dia......mudah2an aq dpt trus tawakal n istiqamah dlm meredhai perkara ni.....aq hrap sgt2......aq tidak mahu berdendam dgn dia.....cukuplah andai aq mampu tenang n teruskan langkah aq tnpe mengganggu dia.....aq akn cube elak dr ade kaitan dgn dia langsung.....aq rse itu y terbaik....n dia perlu hormat kptusan aq sebagaimana aq pernah hormat keptsan dia dlu.......Ya ALLAH.....trus kuatkan hati aq tuk meneruskan langkah ini......erm,mulai saat ini......aq xkan sebut lagi perkara mengenai dia......insya-ALLAH...aq akn mampu jauhkan jarak itu.....mcm y aq lakukan kat CH ari tu....aq berjaya mencipta ruang itu........mudah2an aq trus mampu menciptanye.....aq nekad .....andai aq mmg ditakdirkan dgn org lain....aq redha....n aq xkan bertnye sekali lg pd dia.......n dia berpeluang selagi aq blum bersarung cincin....tp skali aq dh mulekan hbgn baru.....pd kala itu....tamatlah terus peluang kepada dia.....ketika itu....aq tidak lagi memandang orang lain....cukuplah aq menerima org y menerima aq tnpe mempersoalkan aq....tp ntah ble le perkara itu akn terjadi.....klu ade pun org y datang....aq terlalu kesian pd dia.....krn...terlalu byk kelemahan aq y perlu dia terima.....cume aq takut dia x mampu je.....so.....adalah lbh baik aq serahkan segalanya kepada ALLAH....itu y lbh terbaik.....n sesungguhnye aq dh pun mule berserah....aq tak mahu pk kan perkara itu........sesungguhnye perancangan ALLAH itu sgt cantik........ (^_^).....okeh!!!sekian sudah celoteh aq kali ni.......hikhikhihkihkhik....selepas ni tiada lg kisah nyer.....hnye kisah hidup ku y akn memenuhi blog ku ini.........chaiyok...chaiyok.... =)

Tuesday, 17 December 2013

SeMua TenTanG KiTa By ~ PeTerPaN

Lagu ini banyak memberikan erti dlm hbgn aq dan juga dia......oleh itu, aq nk menjadikan lagu ini penutup dlm hbgn aq & dia.........spt kata ku sblm ini....bukan tuk membuang dia....tapi lbh kpd meletakkan dia dlm simpanan dlm lubuk hati yang paling dlm.....sesekali aq akn menggali tuk dijadikan pengajaran n pengalaman yang sgt bererti buat diri aq dlm menjalani kehidupan yang mendatang.....terimalah lagu ini.....hayati lirik serta penyampaian yang ade dalam lagu ini......jika ingin lbh mengerti.....tontonlah video yang disediakan link nye itu....kt jalan cerita video itu menggambarkan serba sedikit hakikat yang sebenar.......sekiannnn..................


Waktu terasa semakin berlalu..
Tinggalkan cerita tentang kita.....
Akan tiada lagi kini tawamu.....
Tuk hapuskan semua sepi di hati....

Ada cerita tentang aku dan dia.....
Dan kita bersama saat dulu kala.....
Ada cerita tentang masa yang indah....
Saat kita berduka saat kita tertawa.....

Teringat di saat kita tertawa bersama.....
Ceritakan semua tentang kita.....

Ada cerita tentang aku dan dia.....
Dan kita bersama saat dulu kala....
Ada cerita tentang masa yang indah.....
Saat kita berduka saat kita tertawa....


Sumber Video daripada Youtube :


http://www.youtube.com/watch?v=bP5PPWnb1_8

Wednesday, 11 December 2013

CeRiTa aQ DaN Dia YanG DuLu......

erm....sgt2 lama aq x berceloteh kat sni kan???rindu x??rindu  x???hehehehe jgn nk berangan sgt ler.....bkn nye ade org bce pun blog ko ni....setakat buka tuk meluahkan je pun.....hahahaha....xpe le sekadar menghiburkan hati sendiri kan????well....byk hal le y terjadi......dari ke hal dimana aq kembali menjadi kawan kepada dia....yess....aq memaafkan dia.....xpelah...ALLAH tau knape aq mengalah......biarlah dia dgn ego dia.....aq hnye mampu berdoa....suatu hari dia akn sedar.....ermm......aq x berminat sgt nk cite hal tu...krn pd aq xde y istimewa pun...krn aq y memulakannye...dia sekadar meniru ayt2 dr aq.....What the Egois people ler.....aq mmg x sangka...dia boleh berubah jadi manusia y bergitu ketara perubahan nyer......ermm.....so, sbnr nye ari ni aq nk menceritakan kisah dia & aq....bagaimana hbgn kami pernah terjalin....sekadar mengimbau kenangan sblm aq benar2 meletakkan titik nokhtah dlm hbgn aq n dia.......Ya ALLAH....bkn membuka aib dia....tp sekadar perkongsian agar tiada yang mengikut jejak langkah dia......aq xmampu nk menegur....krn aq bkn lah insan yang tepat.....smoga dia diberikan petunjuk mengenai hal ini......ok....now kt mulakan cerita nya....................................

Kisah ini bermula pada tahun Julai 2007......kami berjumpa disebuah program...dimana dia ditakdirkan menjadi F aq......sesuai ngan nama dia....En.F......dlm kump kami....kami menggelarkan dia Mr.Mukastone.....sbbnye dia punya raut wajah seolah2 muka org y xde perasaan.....hbgn tu x berhenti disitu....kami sekali lagi berjumpa ketika lawatan ke Perak......aq & dia duk berdekatan dlm bus....ketika itu...dia kerap menganggu aq & roomata aq Cik.N........biasa le..klu org dh kaco kt...mesti kt balaskan....so,byk bnde y terjadi....aq curi tangkap gmbr tido dia.....dia sorok brg2 aq....dia lantik aq jd AJK....n mcm2 lg.........ade 1 ketika tu...aq terpilih tuk pergi Penang....dia xdpt pergi sbb ade kelas.....so,mse sblm g tu...byk pesanan dia kpd aq....minta dibelikan hadiah ler.....mse kat sne mmg aq x teringat langsung....smpai le mase aq dh nk naik bus nk blk tu br aq teringt....ape lg....kelam kabut aq capai sehelai T-shirt.....x tgk ape2 pun...hnye tgk corak cantik n terus amik jer......nk dijadikan cerita....masa aq dh bg tu....dia pun mcm xcited le sbb dpt T-shirt.....trus le buka......n hmpir n menyembur aq kat situ juga sbb aq tgk...rupa2nya....T-shirt y aq sambar tu adlh size tuk budak2....hahah mmg lawak gile time tu....dia siap perli2 kononnye aq x ikhlas nk bli kan dia.......mse tu ktorg ade meeting...mse tu aq kena share ape y aq dpt mse g penang tu.....n mse aq nk ckp tu....aq perasan dia pandang tepat pd aq.....aq juz wat xtau jer.....n lpas meeting trus cabut blk......n mse kat bilik asrama tu....aq dpt msg dr dia....."bdk sombong".....pergghh....mmg panas je ar ble kena mcm tu.......dr situ aq n dia kerap bergado.....pantang jumpe....ade je y ktorg nk tekak kan......n ade 1 ketika tu....aq pernah msg ngan dia smpai lewat mlm.....dia ckp dia ade bnde nk ckp sesuatu pd aq......tp perkara tu xleh ckp skang....ia amik masa skit....so, aq pun x syak ape2......mse tu ade skali tu ktorg g program kat melaka....time ni aq ade mslh skit...aq nk blk lpas program....kak A direct je ckp....ala,tumpang je le si F....kan dia nk blk J gak dr P.....aq mcm ragu2 gak le.....tp ble si F pun slumber ckp ok....aq pun ikt kan je ar....tu le firstime aq jmpe family dia.....n alhamdullillah...dorg pun ok jer.....naik sem tu...aq semakin kerap tumpang dia mse nk blk ke asrama....sbb mslh transport....n family dia pun ok....mak aq pun semakin percaya pd dia.....ble aq ckp naik ngan dia.....n dr situ....hbgn aq ngan dia semakin rapat...kami menjadi kawan rapat....byk cerita y kami kongsi bersama.....dia byk back-up aq terutamanye dlm kelab tu.....ble aq ditindas......erm.....ade skali tu....mse aq ngah otw dlm bus.....aq teringt sesuatu....dia pernah tnye pd aq mengenai perasaan aq pd dia.....aq y x pk kan ape2 dgn slumber ckp...yeah, dia adlh kawan aq dunia ahirat.....lme dia diam br dia reply msg aq tu...mse tu aq x pk ape2....tp lpas aq msg tu....dia ckp...bnde y dia nk ckp ialah.....aq ni adlh sorg insan y sgt baik...n dia pun anggap aq mcm adik dia......n aq pun x byk ckp trus mengiakan ape pun y keluar dr mulut dia.....ketika itu...aq dlm proses nk mengenali ssorg y lain.....sbb mse tu aq br kecewa dgn si R......n aq sgt takut tuk merasakan kali ke-2 kecewa jika ant aq n si F juga begitu.....jd....pada mse itu....aq lbh memegang kata2 "persahabatan adlh keutamaan aq"....aq xkan boleh menrima kawan menjadi cinta......ayt tu kerap bermain dibibir aq.......aq meneruskan kehidupan aq di tmpt blaja aq spt selalu.....ketika dia pergi LI aq x terasa kehilangan dia...sbb dia kerap dtg menjengguk aq....begitu juga ketika aq LI.....kami bersatu balik ketika aq sem 5 n dia sem 6....ketika tu lbh byk perkongsian ant aq n dia.....dia byk minta bantuan aq tuk hantar dia g wat projek final dia kat U......aq pun meletakkan syarat....boleh,tp dia y kena bw aq....ketika itulah aq berpeluang blaja selok-belok jln di jb......serius...terlalu byk kerja gila y aq wat ketika itu......bila difikirkan blk mmg xlogik.....smpai satu tahap tu smpai aq x blk hostel n tumpang tido umah Pn.F.....sbb mse tu tlg dia selesaikan hal kwn baik dia.........ble dia tamat...aq mula rse keseorangan........tp ntah le....dia slalu ade ketika aq perlu dia....n skali lg aq wat keje gile.....tuk pertama kalinye aq tido umah dia....semata2 sbb dia minta tlg mse konvo dia......mse tu pun aq wat kerja gile sbb g umah dia mlm2 buta......semata2 sbb siapkan assignmnt final projek aq dlu then br gerak.......n pagi2 buta dh gerak blk asrama blk semula....serius.....ble aq fikirkan blk....mmg kerja gila okeh!!!aq bkn lah mau mengungkit semua perkara y dh aq lakukan tuk dia....tetapi sekadar ingtan kpd aq........Ya ALLAH begitu aq x sedar bahawa syg aq tertamat dlm buat dia.....dr situ aq mula merasakan y aq x mampu tnpe dia..aq xpernah sedar ape y dh aq lakukan pd dia n begitu juga dia...kami membantu dlm tak sedar........byk perkara y terjadi....lepas aq abis blaja....kami mula merancang pelbagai perkara....terutamanye mengenai bisnes....dia mengajak aq tuk membuka perniagaan....ketika tu aq masih x bekerja sbb menemankan mak aq.....dia plak sambg degree....n byk y kami dh mulakan....tinggal nk mulakan je....tp ketika tu dia diduga.....dia terpakse berdepan ngan family dia sbb dia xmampu nk teruskan degree dia....mak dia merajuk dgn dia...mcm tu juga ayh dia.....pertama kali aq tgk dia bersedih.....ketika tu dia mulakan langkah dr bwh...dia keje disebuah syrkat kecil sbg technican...tnpe ade y memandang dia ketika itu...aq adlh insan y slalu melayankan celoteh dia pasal tmpt kerja dia tu......dr situ dia trus menerus menyakat aq....n kami masih meneruskan hasrat tuk buka bisnes tu.....tp kini kami beralih kpd konsultant.....kami nmpk potensi disitu.....aq cube menyakinkan mak.....adik aq juga membantu.....dia y aq kenal masih spt itu...menyakat n y membuatkan aq yakin tuk buka bisnes tu adlh kerana kesungguhan dia...dia merasa perit bekerja dibawah telunjuk org.......alhamdullillah...kami dgn rasminya mendaftar syrkt kami pd Dec 2010.......keadaan juga mula berubah ketika di berpindah ke kL.....dia mendftr tuk kursus pakaian seragam.....seterusnya meneruskan kehidupan di kL.....aq mula perasan perubhaan dia....aq masih mendiamkan diri kerana dia memberi alasan ketika kursus dia x pnye ruang waktu.....n seterusnya masih juga begitu.....aq mule semakin jauh dgn dia......tp alhamdulillah dia masih ade ketika aq perlukan dia...pd Jan 2011 juga dia menyatakan sesuatu kpd aq...dia menyatakan y dia n kak A dh declare....aq dgn slumber menyatakan tahniah aq pd dia....ketika itu kak A ade bertnya pd aq....ape sbnr nye perasaan aq pd dia....aq ngan tnpe ragu n x berfikir mnjawab bhawa kami hnye kawan...shbt....x pernah ade rse special.....n ble aq cerita pd Pn.F....dia tnye aq semula....samada aq x rse ape2 ke ble kak A tnye pd aq???erm...ntah erk...mse tu aq mmg xterfikir langusng..smpai le mse tu.......aq mule menjaga hbgn aq n si F...aq slalu ingtkan y aq jgn jd punca dia putus...aq mule perasan dia x lg mcm dlu....byk bnde y dia snyap kan.......sehingga le ade 1 ketika......Sept 2011....dia tibe2 mengadu kpd aq......sungguh...aq x sangka dia akn cite pd aq akn hal tu.....mslh y terjadi ant dia n kak A......ketika tu aq masih mampu menasihatinye agar berfikirkan hbgn tu dr pelbgai sudut....jgn krn mrh dia trus meletakkan hukum tnpe perbincangan.....aq kalau bleh ketika itu tidak mahu menyebelahii sesiapa.....aq cube tuk bertindak adil....aq bertnya kepada ke-2 belah pihak....erm,ntah le.....ketika tu aq dikejutkan dgn berita sedih....ALLAH ambil org y menjadi sandaran aq......mak aq pergi tuk selamanya...ketika tu aq xmampu nk meneruskan langkah...lme aq termangu sendiri....aq sepi sendiri di rumah itu.....ketika itu si F x putus memberi semangat kpd aq.....n pd mse tu aq sedar....y aaq benar2 tidak mampu tnpa dia.....dia seolah-olah pengganti mak n ayh ku.....dia sering menjadi insan yang paling hmpir ketika aq perlukannya........semakin byk kami berkongsi.....seolah2 tiada rahsia ant aq n dia.......ketika itu....aq masih menidakkan nye lg perasaan itu......krn aq masih menyimpan sekelumit rse buat si R.......n pd Dec 2011 mse aq sedar akn hal itu...aq memutuskan tuk memberhentikan perasaan dilema aq pd si R.....n ketika itu....aq juga semakin menyedari perasaan halus mula timbul ant aq n dia.....aq masih cuba menidakkan hal itu...ketika dia mengharapkan aq dtg ke majlis itu....aq menyatakan y aq x mau pegi krn ketika tu br shj mak aq pergi...xkan aq nk pergi berseronok.....tp dia tegar menasihati....itu bkn tuk berseronok....tetapi dia sekadar mau mengajak aq keluar dr rumah tu...berjalan n berjumpa dunia luar..sgt lain ketika itu layanan dia.....mcm2 y dia wat.....terlalu care nye dia pd aq ketika itu....aq sdri mula buntu akn layanan dia........pada ketika aq mulakan langkah pertama melangkah keluar dr rumah itu...dia byk menyakin kan aq......tindakan dia sedikt sebanyak membuatkan aq semakin keliru....dia seolah2 memberi hrapan pd aq.....dia minta dilayan lbh dr y lain..smpai dia ade menghadiahkan sesuatu y masih dlm simpanan aq sehingga kini tnpe aq minta pun dr dia n siap pesan jgn ckp kat sape2 sbb xde y dpt...hnye aq sorg je y dpt........aq cube juga tuk menidakkannye lg...n terus menerus........sehingga dia dgn rela hati memberi kasih syg keluarganya kpd aq...sehingga aq dpt menyesuaikan diri dgn keluarga dia......ketika itu....aq rse terlalu besar pengorbanannye pd aq.....sudah pasti aq tidak  mahu mengkhinatinye....aq cube menidakkannye lg rse itu.....krn aq ingin menjaga hbgn shbat ant aq & dia..tp ketika itu juga aq disalah ertikan akn hbgn itu......keadaan semakin konflik ketika makcik aq ingin memperkenalkan aq kpd ssorg.....ketika itu aq semakin takut kehilangan dia...juga semakin keliru dgn perasaan aq pd dia....juga perasaan dia pd aq sdri......makcik aq yakinkan aq agar menyatakan rse hati aq agar aq x menyesal kemudian....lme aq menyepikan diri......sehingga aq yakin n cube mengambil langkah tuk memberikan ruang kpd si F tuk menyatakan perasaan itu.....aq tau kak D byk kali ckp pd dia....jika tidak mahu,berikan jwpn....tp dia sdri x mampu tuk memberikan sebarang jwpn....dia sdri terdiam ble kak D tnye dia soalan tu.....selain itu,kak D ade bgth aq....y dia sbnrnye pernah meletakkan perasaan pd aq suatu mase dahulu....tp ketika tu....aq lbh memilih tuk berkawan dgn dia....jd dia pun terus meletakkan perasaan tu kat lubuk y paling dalam.....erm,,....waalu apapun y mereka katakan pd a.....aq tetap perlu mengambil 1 kptsan penting.....akhitrnya aq memilih tuk x mengenali langsung lelaki tu krn menunggu kan si F.......rmai y terkejut dgn keptsan aq...krn aq seolah2 menyimpan hrapan pd seuatu y aq sdri x pasti...yeah...ketika tu aq sedar yang aq perlu hadapi ape jua risiko y ade.....ketika tu mereka2 y inginkan aq berkenalan dgn lelaki itu semakin jauh dr aq.....aq cube juga meneruskannye.....n si F semakin menunjukkan taringnya....dia semakin menunjukkan sikap x acuh nyer.....aq mule perasan....ble aq bertnye...dia seolah2 tidak mahu membincangkan....sedangkan dia pernah bercakap pd aq agar aq akn dtg bertnye jika nmpk perubahan pd dia......tp aq truskan juga langkah aq....semakin lama...semakin byk y dia lukakan hati aq......dia seolah2 memberi hrapan....tp dlm mse y sme dia melukakan hati aq.......sehingga lah pd Dis 2012 aq nekad....aq ingin memberhentikan sume perkara itu.....aq 'block' fb dia.......dia terkesima seketika......sbb dia x sangka aq akn buat mcm tu....tp aq sedih krn dia langsung tidak dtg kpd aq n bertanya perkara tersebut.....sebalik nye lbh menunggu cerita dr kak D......pd aq...itu y terbaik y pernah aq wat tuk protect diri aq sdri.....lme aq menyendiri....ketika itu...pelbgai cerita aq dgr....dr pelbgai bentuk n rupa.....sungguh aq x sangka.....aq tidak nmpk usaha dia tuk mencari penyelesaian...sebaliknye lbh kpd meletakkan slh siapa dlm hal tu....oleh itu......ketika aq melangkah ke dunia baru.....aq juga nekad utk meletakkan dia di dlam lubuk y paling dalam...krn disitu timbul rse y amat kecewa dgn sikap dia.....ketika tu...Pn.F byk kali pesan..jgn terlalu lama merajuk....sbnr nye aq bkn merajuk....tp ketika itu aq telah mulakan perkara baru....iaitu aq tlah samb blaja....jd byk perkara y perlu aq lepaskan n korbankan demi degree aq.....ketika tu aq blaja byk bnde.....erti kwn...erti shabat y sbnr...juga makna teman sejati....ketika tu aq sedar...dia bkn lah insan y layak menjadi teman sejati.....mgkin dia bleh jd kwn...mgkin bleh jd shabat....tp..itu hnye sehingga tu.......& ketika itu....sikap ego dia semakin menjadi sgt.....aq juga x mampu lg tertanggung.....yeah...mgkin aq bleh menjadi insan y memahaminye.....tp kini...sejujurnya....aq sdri x mampu tuk memahmi dia lg....krn dgn terang n jelas dia telalu ego...malah kadang2 aq rse dia terlalu riak dgn kedudukan dia....aq hnye mampu terdiam ketika ALLAH mempertemukan kami diantara ribuan org....disitu aq sedar kebesaran ALLAH....jika DIA berkehendakkan sesuatu...perkara tu pasti terjadi.....n ketika tu aq sedar....x guna aq melarikan diri sejauh mungkin dr dia...krn kami tetap akn berhubung krn kami masih mempunyai sbb utama utk berhubung........ye,ketika itu dia y dtg mencari aq utk bermesyuart.....ketika tu aq puas sbb berjaya buat dia tunduk kpd ego dia....Ya ALLAH....ketika itu aq terasa jahat sgt aq ni....tp teguhkan je diri aq ni......n mse tu juga aq slalu doa.......agar 1 hari nti dia juga merasai ape y aq rasai ni..diperkotak-katikkan diri kt sendiri depan mata......x putus2 aq berdoa.....n ALLAH sgt adil......DIA mengabulkan doa aq y tak sampai setahun tu...kak A telah berkahwin dgn org lain....ketika itu...aq xsangka sbb dia masih mahu bercerita pd aq.......tp bile aq tgk keadaan dia....aq terdiam sdri..aq teringt kata2 dia pd aq....dia ckp maafkan dia sbb xmampu terima aq krn ketika aq luahkan perasaan tu....dia ckp perkara tu mmg memberi efek y besar dlm kehidupan dia......n mse tu br aq sedar....dlm ego dia y tinggi tu.....dia rupanya tak mampu menerima hakikat......kesian aq tgk keadaan dia.....aq cube tuk bantu......tp aq tau n sedar....aq xkan dpt bantu selagi dia sdri x mahu bantu dri dia sdri.....sesungguhnye ketika itu aq rse jahat skali lg krn mendoakan begitu pd dia.....krn ketika itu aq sedar.....dia tidak sekuat mne y aq sangkakan....malah dia sgt rapuh.....n aq nmpk sdri mcm mne dia menangis krn tidak mampu menerima hakikat itu.....tp ape y terjadi sllps itu....aq sgt x sangka....dia jd semakin sombong!!malah mendpt gelaran baru dr aq...iaitu....Mr.A.....sungguh...dia sgt arrogant.....aq smpai x sangka itu perubahan dia....dia semakin merasa riak......kdg2 aq rse.....dia bkn lg si F yang aq kenal suatu mse dahulu...F y sentiasa berlembut dlm kata...sentiasa sabar dlm perbuatan.......Ya ALLAH....sesungguhnye dia telah byk berubah.....krn ape perubhan itu aq sdri x pasti......y pasti aq semakin menyampah.....dia juga semakin memperlakukan aq seperti boneka........ketika perlu dia dtg....ketika tidak dia mencampakkan aq.....& skali lg aq sedar kedudukan aq.....aq tiada kepntingan kpd dia.......mgkin ketika ni aq perlu sedar siapa sbnr nye aq tuk dia.....ye....aq perlu juga....demi kesakitan y aq tanggung selama ini.....selama ini aq membiarkan shj hati aq terluka.....aq rse...smpai mse tuk aq menidakkan sume perkara ini......smpai mse tuk pertahankan hati aq...sesungguhnya aq perlu memikirkan kepentingan hati aq.....yeah....kini aq sedar.......itu adlh y terbaik tuk hati aq sdri.....Ya ALLAH....terima kasih krn menyedarkan aq......oleh itu.....walau aq rse tidak mahu menamatkan rasa itu....tp demi kebaikan semua.....smpai mse tuk aq menutup kembali perasaan serta hati aq buat mana2 insan y nama nye lelaki......cukuplah.....3x kali aq merasa sakit tuk situasi y sme.....cukup lah peluang y aq beri kpd diri aq sdri tuk mencube....aq rse...tamatlah sudah...itu y terbaik......walau masih ade perasaan ingin mencuba.....tp aq semakin yakin n nekad tuk menutup rse itu.......krn semakin aq membiarkan rse itu....semakin aq menyeksa diri aq sdri....yeah...kini...keutamaan aq adlh blaja aq....kerjaya aq....keluarga aq....n bisnes aq....selain dr itu....aq akn cube meletakkan tepi perkara itu....bkn krn tak mahu berfikir....cume memberi ruang tuk ia hadir dgn sdri tnpe perlu aq memikirnya...krn mgkin disitu aq akn temui keikhlasan itu......Ya ALLAH permudahkanlah urusan aq ini...sesungguhnya.....telah aq serahkan segala2-nya kepada takdir KAU........bkn krn aq mengalah.....tp lbh kpd berserah serta tawakal....mgkin itu y terbaik utk semua..........mak...bapak...aq dh tak mahu fikirkan.....maafkan aq....aq bukan menidakkan rsa itu....cume aq x mampu tuk trus menyakiti hati serta perasaan aq sdri...F pernah berkata...jika dia menerima aq adlh kerana dia simpati dgn keadaan diri aq sdri......biarlah diri ini y mengalah n bertawakal......aq redha segala2nya...........insya-ALLAH....aq yakin dgn setiap kejadian yang telah ALLAH tentukan kpd aq.....aq yakin pasti ade sesuatu yang telah ALLAH rencanakan utk aq dimasa akan datang....amin....mudah2an....En.F.....kini...nama kau hnye dlm kenangan dlm kamus hidup aq.....selebihnye aq akn masukkan dlm album kenangan hidup aq....terima kasih krn memberi pelajaran yang sgt bermakna dlm kehidupan aq kini......sesungguhnya...smoga ALLAH memberi ruang kpd engkau tuk mengenali org sekeliling kau sdnri...krn aq terlalu kesian pd kau....krn kau didampingi krn kedudukan kau......pernahkah kau terfikir perbezaan kau y dlu n kau y skang ni???bkn aq nk mengungkit....tp sekadar peringatan.....sbg sandaran dimasa akn datang....Ya ALLAH...jauhkan aq dr perkara yang riak n sombong ini....KAU permudahkanlah perjalanan aq tuk menghabiskan pelajaran aq ini......aq akn berjuang sehabis baik demi segulung ijazah spt hasrat mak n bapak aq.....sesungguhnya...kali ini aq xkan mengecewakan mereka semua..........baiklah...utk kesekian kalinya........aq serahakan takdir ini kepada ALLAH....selebihnya....aq tawakal n redha pd ketentuan y telah ALLAH tetapkan........permudahkanlah segala urusan manusia disini......sesungguhnya KAU Maha Menguasai segalanya........ok,Cik J.....dh jgn nk bersedih ok.....korg truskan langkah tnpe menoleh....cukup menoleh sekadar mencari kekuatan....bkn menoleh tnpa isi.....Ya ALLAH.....permudahkan segalanya....aq serahkan kpd KAU y ALLAH........ok,keep smiling if you want to get back evry smilling face from others............chaiyok...chaiyok..... (^_^)  ini kata-kata yang pernah kau ucapkan pada aq....yeah...ia memberi makna yang sgt mendalam.......terima kasih....aq sgt hargainya........


ku terIngAtkAn GEMURUHku dlm MeNiTi OnaK berduri bersama.....ku terIngAtkAn STANDING IN THE EYES OF THE WORLD dlm MengEcApi KejayAan kite Bersama....ku terIngAtkAn DOA PERPISAHANku Yang Tiada PengHujungnya dlm SebUah IkaTan yAng AbadI SeLamaNye.......TeRimA kAsIh kRn YOU RAISE ME UP...... =)

p/s :




" Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan
menyakiti orang lain." 



"Teman sejati adalah ia yang bersedia masuk dalam kehidupanmu saat seluruh dunia berjalan meninggalkanmu...."

"sLaMa aKu MeNiTi LiKu-LiKu KeHiDuPaN YaNg PeNuH DeNgaN oNaK DaN DuRi iNi......aKu TeLaH CuBa SeDaYa MuNgKiN UnTuK HaRunGiNya.......NaMuN AnDaI iTu TakDiR-Nya.......SeBeLuM aKu MenGaPai BaHaGia.......aKu ReDHa..........TeTaPi.....SamPai WaKTu aPaBiLa aKu TiDaK MamPu UnTuK BerTaHaN LaGi.......KeTaHuiLaH......BaHaWa HaTiKu KiNi LeBiH KeRaS DaRi KeRiKiL......" (>_<)-21042013

KaDaNg-KaDaNg......UnTuK MenDaPaTKaN MaSa DePaN.......KiTa PerLu BerSeDia UnTuK MeLePaSKaN MaSa LaLu........DaN......SeTiaP YaNg DiimPiKaN......MeMerLuKaN KiTa UnTuK MeLaKuKaN SeBuaH PeNgOrBaNaN.........OnCe AnDa ReDHa......InSya-ALLAH.......YoU WiLL GeT iT BacK.......(^_^) – 03032013


KaDaNg-KaDaNg......UnTuK MenDaPaTKaN MaSa DePaN.......KiTa PerLu BerSeDia UnTuK MeLePaSKaN MaSa LaLu........DaN......SeTiaP YaNg DiimPiKaN......MeMerLuKaN KiTa UnTuK MeLaKuKaN SeBuaH PeNgOrBaNaN.........OnCe AnDa ReDHa......InSya-ALLAH.......YoU WiLL GeT iT BacK.......(^_^) – 03032013




Ada PERKARA yang ingin kita BUANG JAUH-JAUH......ingin kita lemparkan ke hujung dunia......ingin kita HAPUSKAN dari minda dan ingatan.......bukan kerana kita MEMBENCI.....tetapi kerana menyedari jika kita mengingatinya.....hanya membuat kita terikat kepada SEBUAH KESEDIHAN.....jika terus menyimpannya....hanya membuat kita terkaku pada SEBUAH ANGAN-ANGAN.......(^_^)......bukan BERPUTUS ASA @ KECEWA........cuma sekadar SEDAR DAN FAHAM......ada sesetengah perkara, memang BUKAN HAK KITA......(+_+) :::: MENJAUHI bukanlah bermakna membenci, cuma untuk mengelakkan HATI dari TERUS TERGURIS dan DISAKITI :::: - 15102013


eGo & LeLaKi MeManG SuSaH UnTuK DiPiSaHKaN.........TeTaPi....SeDaRLaH KaLiaN.....BaHaWa SaTu HaRi KeLaK....KaLiaN TeTaP PerLu aKuR DenGaN eGo KaLiaN........KeMaaFaN & WaNiTa.......SanGaT DeKaT........TeTaPi.....JanGaNLaH KaLiaN MenYaLaH GuNaKaN KeMaaFaN iTu.....KeRaNa.....KeLaK......HaTi YanG LemBuT SePerTi KaPaS....Bisa MenJaDi KeRaS SePerTi BaTu KeRiKiL...........(+_+) – 30052013


KaDaNg-KaDaNg KiTa TaK PerNaH SeDaR aDa SeSuaTu HaL iTu BoLeH MemBuaTKaN KiTa MeNgaLiRKaN AiR MaTa TanPa SeDaR.......JiKa iTu YaNg TerJaDi.......MaKa SeDaRLaH......SeBeNaRNya KiTa SaNgaT MeRinDuiNya.......JaNgaN SeSeKaLi KiTa MeNiDaKKaNnYa........TePuK DaDa....TaNyaLaH HaTi KiTa............... – 07042013
  

KaDaNg-KaDaNg HaTi Kita BeRKaTa JaNgaN........TaPi KeRaNa RaSa KeCeWa MeNguaSai KiTa......KiTa LanTaS BerJaLaN PerGi DaRiPaDa HiDuP Nya DeNgaN HaRaPaN Dia aKaN BerBaHaGia DeNgaN aPa YaNg Dia HaJaTi...........TaPi SeDaRKaH KiTa HaKiKaT YaNg SeBeNaRnYa???SiaPa TaHu Dia SaNgaT TerLuKa DeNgaN TinDaKaN KiTa.........PeRCaYaLaH WaHai SaHaBaTKu......WaLaU LuKa YaNg Kau TinGGaLKaN SanGaT DaLaM........TeTaPi.......JauH DiSuDuT HaTi KeCiL iNi aKu TeLaH LaMa MaaFKaN Mu & SanGaT MeRinDui Mu........(>_<) – 20042013


itulah kisah ant aq & juga dia.....kisah bagaimana terjalinnya hbgn itu......erm,biarlah kisah itu terus tersemat kat sni...tiada yang mengetahui.....krn...ape y aq  ceritakan disini hnyalah sekadar luahan utk aq sdiri....tiada kaitan walau ape pun ngan dia.....& aq yakin...dia juga xkan percaya ngan ape y dia bce ni...kot2 le kan klu dia terbace le....tp hrap2 dia xbce le smpai ble2.....sbb aq yakin ialah....dia bkn lah kaki blog....heehhehehe...erm,lpas ni aq akn cube update pasal life aq ler....tu lg best kot.....n aq akn mencari hobi baru le mcm ni.....hihihihihihihhi.....erm,ok2.....aq tinggal kan semua itu ddml.....