Follow by Email

Wednesday, 23 July 2014

KeHiDuPaN BaRu BuaT Ku.......

aLHamDuLLiLLaH.........
iTu SaHaJa YanG MamPu aKu ungKaPKaN aTaS SeGaLa NiKMaT YanG DiBeRiKaN....SePanJanG 25 TaHuN aKu BerNaFaS DiBuMi iNi.......BuKaN SaHaJa NiKMaT KeMaNiSaN HiDuP.....TeTaPi....NiKMaT KePaHiTaN SeBuaH KeHiDuPaN........KeRaNa....DaRi SiTu aKu BeLaJaR erTi HiDuP YanG SeBeNaR.....DaRi SiTu aKu MenGeNaL erTi KeMaTanGaN YanG SeBeNaR.....KiTa BiSa MeRanCanG SeGaLa YanG KiTa InGiNKaN DaLaM DuNia iNi.....TeTaPi....ALLAH aDaLaH SeBaiK-BaiK PeRanCanG......BuKaN BerMaKne KiTa TiDaK LaYaK MenDaPaT YanG TerBaiK....CuMa...ALLAH LeBiH MenGeTaHui MaNa YanG LeBiH DiPerLuKaN oLeH KiTa.....InsYa-ALLAH.....KiSaH LaLu aKu aDaLaH MaSa SiLaM Ku.....BiarLaH Ia TeruS TerKuBur Di KeNanGaN LaLu SeBaGai PanDuan DaN TeLaDaN BuaT DiRi iNi unTuK MeLangKaH Ke DePaN MemBiNa KiSaH BaRu SerTa KeNanGaN BaRu.....aKu TeTaP MaNuSia BiaSa YanG TiDaK DaPaT LaRi DaRiPaDa MeLaKuKaN KeSiLaPaN....TeGurLaH aKu JiKa KaLian MenYeDaRi KeSiLaPaN aKu.....InsYa-ALLAH.....aKu SanGaT MengHarGainYe.........TeRiMa KaSiH SeMua YanG PerNaH HaDir DaLaM MaSa SiLaM aKu......MaaFKaN aKu.......KaLiaN aDaLaH InSaN YanG SaMa-SaMa TuRuT MeMainKaN PeRaNaN UnTuK aKu MenJaDi SiaPa aKu PaDa HaRi iNi.....TeRiMa KaSiH........(^_^)


#genapsukuabad#kenanganmanispahitmasammanismasin#redha#akutetapakuselamanya#terimakasihsemua#akusayangmerekasemua#
feeling relaxed.



huhuhhu aq bersyukur sgt...taun ni mereka wat suprise sgt utk bezday aq....aq sdri x sangka dorg wat mcm tu.....hahahah mmg kecoh abis 1 ofis aq ble aq tibe2 dpt bunga.......aq tau..mereka ingin menggembirakan aq krn mereka tau...tarikh tu meninggalkan kisah silam buat kami sekeluarga.....bkn lah aq x redha....tp perkaara itu masih menghantui aq.....kdg2 ade beberapa perkara y kt xkan dpt lupekan smpai bile2 walau pd ketika itu kt dh redha sgt2 pd perkara itu.......erm,ok lah...ramai y tnye pd aq.....ape y aq ingin utk usia aq y ke-25 ni......ermm..xde ape y aq perlukan.....pd aq..cukuplah ketenangan y aq perolehi pd ketika aq meminta maaf pd mereka & pd ketika aq memaafkan mereka2 y pernah meninggalkan kisah pd diri aq......sesungguhnya aq btol2 insaf sdri ble memikirkan nye....krn...aq dpt rse kelainannye......alhamdullillah...insya-ALLAH....aq akn cube istiqamah dlm memaafkan org.....btollah kat DMFK.....satu ketenangan y xkan dpt nk digambarkan dengan kata2.....insya-ALLAH.....tiada ape pun y tersimpan...aq xkan mampu nk menyuruh...memakse mereka utk maaf kan aq...mcm Cik B n Cik D...mereka laju mengatakan tiada ape2 ant aq n mereka...krn mmg tiada ape2 pun....cume...Cik.A y dorg tu je masih membisu....mereka telah melihat msg aq....tetapi mereka tidak mengatakan ape2 malah trus senyap sehingga kini.....tidak mengapalah....aq redha n berserah.....sesungguhnya aq dh xnk pk ape2 lg dh......asl kan aq dh jalankan tanggungjawab aq sbg ape y perlu aq wat....selebihnye aq serah kpd ketentuan y nk jd......xpe...aq x kisah jika mereka mmg xmau berkawan lg.....krn bukan aq tidak biasa sndiri...aq dh biasa n xkisah dh.......aq pegang kata2 "mengalah xbererti kt kalah..." "meminta maf xsemestinye kt y bersalah..."...


gmbr tu menyatakan perkara yang sma.....Ya ALLAH...kuatkan hati aq utk meneruskan semua ini....aq akn cube sehabis mampu utk menerima ape pun jua perkara y dtg....aq juga akn cube tuk positifkan diri utk semua perkara yang akn datang..........sesungguhnye aq dh redha sgt2 semua ketentuan buat aq....krn aq tahu...pasti ade sesuatu y tersirat yang aq belum bleh nmpk perkara itu......mgkin sukar pd awalnye.....aq akn trus kuat tuk meneruskannye......alhamdullillah......mudah2an...... (^_^)


MaSa nYe SeMaKiN DeKaT......

Well....mse y aq xmau itu semakin menghampiri....ape dia tu???mesti le saat2 aq akn ditinggalkan sendiri.....aq semakin terasa ditinggalkan....aq dh mule mengemas.....erm..lpas raya aq akn mulekan kehiduoan menumpang sebentar di rumah mereka...tu pun sekejap je...pastu aq kena pindh sekali lagi...tp hala tuju tu masih tidak ketahui lg...krn aq sdri masih mencari ke mana hal nyer......Ya ALLAH...permudahkanlah urusan ku dlm mencari tempat teduhan yang baru....aq sdri semakin buntu bilamana aq tidak dpt lg bertemu dgn tmpt y sesuai......aq tau...stiap perkara ini ade hikmah nye...cume samada aq kuat @ tidak utk tunggu hikmah nye @ tidak.....aq cube utk kuat......alhadullillah...aq rse tenang sngt ramadhan kali ni....ye...dlm sudut kecil aq...terasa sayu....kerana terlalu pantas ramadhan meninggalkan aq.....krn..berakhirnye ramadhan...maka..berakhirlah pertemuan tmpt teduhan kami bersama...krn...menjelang syawal....byk perkara y akn terjadi...dan mereka akn mempunyai haluan mereka sendiri.......aq redha sesungguhnya Ya ALLAH....cume...KAU kuatkanlah hatiku ini......selebihnya aq berserah kpd MU ats ape pun y akn ditakdirkan serta yang telah ditetapkan untuk ku.....mak..bapak.....i will do my best for my life...not to worry...mgkin sesekali aq akn jatuh....tp aq akn pastikan aq akn bangkit semula agar aq mampu meneruskan langkah ke depan.......mudah2an mereka2 juga berada dlm keadaan yang tenang n dipermudahkan urusan..........(^_^)

Wednesday, 2 July 2014

DiHaRi BaHaGia MeReKa LaGi.........

hahahha...maaf le terlambt nk update...ini cerita di bulan June........Well...well.....spt y diberitahu...kini tibe lah ari bhagia Pn.A.......alhamdullillah...selesai sumenye dgn selamatnye....beliau telah menjadi Pn.A......aq syukur sgt2...sbb selama ini aq mengimpikan utk hadir ke majlis mereka berempat....n...alhamdullillah....aq dpt tunaikan hasrat hati ni.......erm....masa semakin mencemburui ku.....sorg demi seorg melangkah ke alam baru......next will be Kak M.....then adik ku n menurut diblkg kak I.....then bermulalah kehidupan ku sendirian......huhuhuhuhu...ntah lah...pd ketika itu...mampukah aq meneruskannye sendirian......ari tu aq ade bgth pd PN.F..n..Pn.M...psl aq nk kuar....dorg mcm xsetuju...n...dorg suh aq bg alasan y kukuh n bkn lah berkaitan ngan hati...mmg sesungguhnye tiada kaitan dgn hati....aq btol2 xmampu.....xmampu utk meneruskan secara sendiri.....lg pula...hbgn aq ngan dia juga xspt dlu y aq bleh utk bercerita ape shj.....dia bkn lah insan y aq kenal dlu....he totally change!!!sgt2.....ble aq cite pd housemate n Pn.A..mereka setuju krn...bg mereka cukuplah aq menjadi mangsa boneka dia......smpai mse aq perlu melepaskan hati aq supaya tidak trus menjadi bahan boneka mereka....aq yakin dia pasti bleh mencari pengganti aq.....krn ramai yang mendampingi dia.....dia bleh memilih dari kalangan mereka sendiri......n...last aq bgth pd dia.....nk tau ape jwpn dia????ini jwpnnyer....."ok,klu mcm tu baik bubarkan je FTS tu..."....lihatlah jwpn mudah dari beliau.....aq xtau nk ckp ape.....tp pd aq...tu jwpn org x profesional...ko bkn nk bincang @ tnye ape mslhnye......trus ko lompat kpd kesimpulan n keputsan.....sorry to say.....you are really change....ko bkn lg org y aq kenal dlu......org y aq kenal dlu akn ajk berbncang....bkn lah semudah itu membuat kptsan.....n...ats dasar konon nye mrh pd aq...sehingga skang ni ni senyap n xrespon langsung pd ape y aq ckp kan......ah!lantak le ko...klu ko rse aq kena ikt ckp ko...ko silap.....cukuplah lakonan ko tu depan sume org...konon ko sgt baik...aq masih bleh bertahan utk tidak memberitahu pd mereka siapa sbnrnye ko.......krn aq tau karakter Pn.F....n..Pn.M...mereka xkan tinggal diam klu mereka tau ape y dh ko wat pd aq......aq hnye bercerita pd housemate,Pn.S...n..Pn.A je....sbb aq tau mereka mcm mne....n...spt mne jwpn Pn.A.....Pn.F n Pn.M tidak tahu perkara sbnr....sbb tu dorg tidak bersetuju dgn ape y aq nk wat......ntah le....mgkin dr sudut negatif ia akn memberikan kesan y sgt besar...ramai y akn menunding jari pd ko...sbb tu mereka tidak bersetuju....tp...dr sudut positif....aq akn lbh terurus dgn kehidupan aq sdri......biarlah aq spt tidak bercmpur dgn org....krn aq sdri ade perancangan aq sdri......perancangn utk membina kerjaya..n...impian aq sdri tnpe byangan sape2.......so....aq dh xkisah org nk ckp aq ape pun...sbb aq xpernah kisah ckp org....y aq kisah ckp ALLAH pd aq......aq rse dgn cara tu mgkin aq akn lbh bhagia tnpe mereka2 y sgt annnoying!!so...u'olls.....please stay away from me!!don't u dare to come over me right now......i'm who i'm.....if you want...you can take it....if not....you just leave it ok!i don't care at all......&...aq juga redha andai aq benar2 tinggal sorg2...krn selama ini juga aq mmg slalu tinggal sorg......insya-ALLAH....aq tahu..ALLAH slalu ade dgn aq andai aq x meninggalkan NYA......mak...bapak.....aq akn cube trus kuat demi masa depan aq sendir....biar lah sume tu menjadi sejarah kehidupan aq.....aq akn mulekan yang baru.......

Sunday, 13 April 2014

BerMuLaLaH KiSaH Ku........

Okeh!!!Seperti yang dijanjikan....It's all about me only.....skang ni aq semakin tenang n menenangkan dgn kehidupan aq sndri......yee....aq tau....dlm pd itu...aq terasa dgn pernikahan mereka.....mereka sudah pnye komitmen masing2......pd ketika ini....tiba2...muncul perasaan rindu aq pd mak aq......aq tibe2 terbayang detik malam itu......detik dimana menjadi hari terakhir aq bersamanya tnpe aq sdri sedari.....Ya ALLAH........aq tahu...rse y KAU wujudkan ini adlh bersesuaian n bersebab......dlm pd itu juga.....aq tiba2 menjadi sayu bile memikirkan adik aq bakal meninggalkan aq......selpas itu.....tiada lg insan y sudi mendgr celoteh aq pasal kuliah2 aq....psl kwn2 kelas aq.....psl cerita2 di pejabat ku........oHH.......betapa masa sgt mencemburuiku......tinggal 4 bulan shj sblm perkara itu benar trjadi........ermm.....aq juga akn pindh sekali lg......krn...sume kwn serumah aq akn menikah juga.....kembali aq duduk berdua......n...ada kemungkinan....aq tggal keseorangan jika kwn ku itu keluar juga........ermm.....semakin sayu aq bile memikirkannye.........baru2 ni....myhousemate tetibe membuka cerita......n...secara tidak sengaja aq tersentap.....krn....ape y beliau katakan adlh tepat mengenai batang hidung ku.....aq x mampu menidakkannye.......pd ketika itu....aq terfikirkan sesuatu....ye....selama ini aq terlalu syg kan FTS......& krn FTS juga lah aq membiarkan diri aq trus disakiti........kini aq sedar......aq xkan sakit lg andai aq mampu melepaskan FTS dr genggaman aq......ye!itu bknlah satu perkara y aq mimpikan....krn...selama ini....aq terlalu mengimpikan perkara itu terjadi......tp kini aq sedar.....kdg2 kita perlu melepaskan sesuatu utk aq dpt kan sesuatu....utk aq mendapatkan ketenangan hidup...aq perlu melepaskan perkara y menjerat hati aq.....mgkin aq pernah berjanji tidak akn meninggalkan FTS......tp kini aq terpakse.....tp bkn lah sekarang aq akn tinggalkan.....tetapi.....setlah aq tamat Degree aq......pd ketika itu....aq nk fokus kehidupan aq dgn kerjaya aq.....mgkin aq perlu menerima hakikat bhw aq bkn ditakdirkan tuk berada dlm dunia fasilitator.......xpe lah....perlahan2 aq akn blaja menerimanya.......bile tibe mse nye...aq btol2 perlu lepaskannya.....Well...mgkin ALLAH telah sediakan sesuatu yang diluar jangkaan aq sdri.....krn ALLAH adlh sebaik2 pencipta......ALLAH lbh mengetahui mne y terbaik utk semua drpd kt........so....aq ade mse 2 tahun sblm aq betol2 tunaikan ape y aq ckp kan td.......Ya ALLAH....kuatkan hati aq utk truskan niat aq tu......erm,aq dh nekad pd kali ini......aq xkan berpaling lg......mudahkan lah perjalanan aq selepas ini......spt dlm perancangan aq.....selepas tamat Degree....aq nk cri keje lain...kata org tu suh masuk TNB....sbb aq amik HR....then pegi le kemana pun dorg cmpak aq......dlm mse y sme...wat menjahit bj + manik......juz build up ur own life.......ermm...mudah2an dipermudahkan urusan aq......kini aq telah meletakkan kisah y dlu sbg teladan.....aq tidak kuat utk meletakkan kisah tu di dlm kenangan aq....krn ape y dia wat n y terjadi.....sangt memberikan kesan y mendalam......n...sgt sakit.....perit.....n...hati aq btol2 hancur......mgkin aq dh memaafkan dia....tp tuk melupakan ape y dia wat...aq x mampu.....aq x berdendam...cume ia terlalu perit.....ia akn terus kekal dlm kamus teladan hidup aq smpai mati.....mgkin pd y tgk seolah aq ni kejam.....tp andai y mengetahui ape y terjadi sbnrnye mereka juga bersetuju......krn...dia bkn shj menkhianati hbgn shbt y aq beri....tapi dia juga telah menghancurkan rse hormat aq pd dia.....maaf aq katakan.....aq bkn ego....tp aq sekadar ingin melihat sejauh mana kau ni adlh manusia y peka....peka pd ape y terjadi n ape y kau dh lakukan....tp...sehingga kini...ape y aq bleh katakan...kau adlh manusia yang tiada perasaan....hati kering....kalau kau kata manusia bisa berubah....ye!...ko tergolong dlm manusia itu.....n...aq doakan agar ko berubah kembali ke alam nyata.....berpijak pd bumi y nyata.....kerana...aq hrap kau tidak tersentap andai sesuatu terjadi dikemudian hari....pd ketika itu.....aq tidak lg berada disitu....& mngkin ko juga tidak bisa mencari aq dimana......apa pun...aq kini berserah pd ALLAH.....segala apa yang ditentukan n ditakdirkan utk aq.....aq kini redha n menerimanya seadanya......krn aq yakin...ALLAH adlh sebaik perancang utk kt hamba kpd DIA..........aLhamdullillah.....mudah2an aq trus istiqamah dgn ape y tlah terjadi dlm hidup aq.......terima kasih utk semua y sentiasa bersama dgn aq tnpe jemu....trus memberi sokongan n panduan.....terima kasih juga pd y menduga aq.....krn tnpa mereka y menduga aq.....tiada kekuatan serta kemampuan yang akn aq perolehi utk hadapi dugaan itu.........okeh!!sudah byk y aq ceritakan......cukuplah dlu utk ketika ini..........chaiyok...chaiyok...aja-aja...fighting!! (^_^)

Tuesday, 4 February 2014

HaRi BaHaGia MeReKa......

Erm,diam x diam...dh 3 org dh kwn baik aq tamatkan zaman bujang mereka.......dimulakan dgn Pn.F.....Pn.M...n now....Pn.S.....next will be...Pn.A.....huhuhuhuhuh...me???juz wait n c le yerk......sma2 kt doakan yerk calon aq ni stop main nyorok2....sbb skang ni dia still main nyorok2 lg.......ari tu mse nk blk....aq terdiam dgn kata2 Pn.S......insya-ALLAH....jodoh Cik.J dgn org y tak disangka2kan......bersabar skit je lg......pasti ade nti"....serius aq tergamam....mse tu mmg aq xtau nk ckp ape kan.....aq hnye mampu diam n senyumkan.......Ya ALLAH.....dlm ant 3 org MY BFF yang dh bernikah....aq sgt terasa bile Pn.S bernikah....mgkin sbb aq semakin takut ditinggalkan....hhuuuhu....tp aq tau....dorg pasti takkan tinggalkan aq......i know...tp ntah ler erk.....now...ape y pasti....aq nk wat sume perkara....nobody can stop me......means....aq akn wat ape shj perkara yang aq nk wat....spt cth.....aq nk g panjat gunung ke....nk g berjalan2 kemana-mana ke.....so,tiada yang leh halang..........itu lbh baik....if not...aq akn teringt kan perkara lalu.....aq nk mulakan y baru.....so,segala cerita lama aq nk tutup....alhamdullillah...kini aq semakin redha dgn ape y terjadi ant aq n dia......mudah2an aq dpt trus tawakal n istiqamah dlm meredhai perkara ni.....aq hrap sgt2......aq tidak mahu berdendam dgn dia.....cukuplah andai aq mampu tenang n teruskan langkah aq tnpe mengganggu dia.....aq akn cube elak dr ade kaitan dgn dia langsung.....aq rse itu y terbaik....n dia perlu hormat kptusan aq sebagaimana aq pernah hormat keptsan dia dlu.......Ya ALLAH.....trus kuatkan hati aq tuk meneruskan langkah ini......erm,mulai saat ini......aq xkan sebut lagi perkara mengenai dia......insya-ALLAH...aq akn mampu jauhkan jarak itu.....mcm y aq lakukan kat CH ari tu....aq berjaya mencipta ruang itu........mudah2an aq trus mampu menciptanye.....aq nekad .....andai aq mmg ditakdirkan dgn org lain....aq redha....n aq xkan bertnye sekali lg pd dia.......n dia berpeluang selagi aq blum bersarung cincin....tp skali aq dh mulekan hbgn baru.....pd kala itu....tamatlah terus peluang kepada dia.....ketika itu....aq tidak lagi memandang orang lain....cukuplah aq menerima org y menerima aq tnpe mempersoalkan aq....tp ntah ble le perkara itu akn terjadi.....klu ade pun org y datang....aq terlalu kesian pd dia.....krn...terlalu byk kelemahan aq y perlu dia terima.....cume aq takut dia x mampu je.....so.....adalah lbh baik aq serahkan segalanya kepada ALLAH....itu y lbh terbaik.....n sesungguhnye aq dh pun mule berserah....aq tak mahu pk kan perkara itu........sesungguhnye perancangan ALLAH itu sgt cantik........ (^_^).....okeh!!!sekian sudah celoteh aq kali ni.......hikhikhihkihkhik....selepas ni tiada lg kisah nyer.....hnye kisah hidup ku y akn memenuhi blog ku ini.........chaiyok...chaiyok.... =)