Follow by Email

Tuesday, 9 July 2013

RaMaDHaN DaTaNg LaGi...........

allhamdullillah,aq diberi peluang utk merasai nikmat Ramadhan lagi tahun ini.......erm,taun ni taun ke-2 kami tanpa mak......taun ke-10 tnpa ayah......huhuhuhu bkn simpati y aq nk bawakan dlm ni.....tp sesuatu nikmat kasih sayang y semakin aq kecapi......alhamdullillah....adik ku kini telah dirisik orang...isya-ALLAH...ujung taun ni mereka bertunang....& taun depan dia dimiliki org.......aq rse tenang sgt....kini aq mampu tersenyum puas kerana ape y pernah aq janjikan pd arwah telah hampir terlaksana...........bkn krn bangga....tp krn puas......n kepuasan yang aq rse kan sgt berbeza dgn sblm2 ni........dlm sedar & tidak sedar hbgn aq n kakak semakin rapat.....aq tau n sedar....aq bkn insan y mampu melahirkan rse terharu n manja dgn Nye....tp aq tetap sedar ape y dia dh wat utk merapatkan hbgn ini........adik aq sdri semakin bleh menerima cara aq n dia sdri tau aq adlh insan y dia bleh cerita kan apa2.....bkn lah maksud kakak aq tidak bagus....tp kami mule bahagi2 tanggungjawab.......alhamdullillah........Ya ALLAH....dlu aq pernah kecewa disaat ENGKAU ambil ke-2 org tua ku....aq pernah mempersoalkan dugaan KAU pd aq.....kini aq mengerti.....ENGKAU ambil mereka krn ingin beri aq hbgn itu....aq tau...mgkin org ckp itu tidak adil.......tp siapalah aq utk mengatakan tidak pada ape y telah ENGKAU rencanakan utk semua hamba dimuka bumi ini..........ok,kt berbalik semula dengan cerita Ramadhan........semakin taun.....aq semakin terasa mcm2 dlm hati ini.....aq dpt rse kan yang aq semakin cube utk memahami sesuatu y selama ini aq x pernah ambil berat.....bkn bermaksud aq tidak mementingkannyer......tp kini...aq rse lain sgt....ble aq semakin dekat dgn-NYA...aq semakin yakin dgn perjalanan hidup aq......aq tidak terlalu memikirkan sgt kehidupan aq.......ape y akn jd???ape y dh jd??.....sume tu aq dh letak tepi....tu sume adlh krn aq semakin yakin n pasti dgn perjanjian ALLAH........Subhanallah......mgkin sblm ni aq terlalu alpa memikirkan pasal cinta manusia......aq pernah terlalu sakit kerana kecewa dgn cinta manusia.......insya-ALLAH...aq cube utk bangkit....kini aq cube utk meletakkan cintaku hnye kpd ALLAH.......aq akn cube fokus kpd ape y ade depan mata aq........selain itu...biarlah masa n perjanjian ALLAH y tentukan..........yeah.....now, what are more important things are....my work....my study...my bisnes n my way of life......byk lg y aq nk cri n bina...........aq akn cube utk mengisi Ramadhan ini dgn sebaiknya....krn...aq x pasti samada aq dpt sambut Ramadhan akn dtg @ tidak....oleh itu,biarlah aq wat y terbaik utk taun ini.....aq sgt teringin utk dptkan full tarawikh.......tp....aq tau mcm2 halangan akn ade......ant nye penyakit M aq tu........itu mmg x dinafikan....tp aq akn cube juga......n insya-ALLAH...aq nk cube juga join Tadarus dkat masjid tu.....xnk jd mcm mse kat poly dlu.......masukkan nama...tp sbb penyakit M dtg.....nama hanya tinggal nama jer.....kli ni aq btol2 nk cube istiqamah.......aq bkn nk mencari nama....tp y aq inginkan adlh kepuasan ble aq dpt lakukan bnde tu.......n sekadar pengisian masa lapang aq di bulan Ramadhan ni.........Ya ALLAH.....permudahkanlah untuk aq lakukan sume ini.....krn tnpe Redha MU....sgt mustahil utk aq lakukan nye......aq cube utk berubah....aq ingin menjadi diri sdri n harap2 ia adlh lbh baik dr y sblm2 ni.......aq xperlu kan sape2 utk puji aq...cukuplah andai ALLAH mengetahui bahwa aq ikhlas melakukan semua ini krn aq benar2 ingin berubah............Mak.....Bapak.......doakan aq ea......aq akn wat y  terbaik sehingga aq berjaya lakukan sume ni.......chaiyok....chaiyok....... (^_^)